کد خبر: 265264
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۹:۲۸:۰۰
| |

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس:

وزارت علوم امکان برگزاری آزمون غیر متمرکز را ندارد/ غیرمتمرکز شدن آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی در گرو رفع موانع

قاسم احمدی لاشکی نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس، امکان غیرمتمرکز شدن آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی را در گرو رفع موانع موجود از جمله انتخاب سلیقه ای دانست و عنوان کرد: وزارت علوم امکان برگزاری آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شکل غیر متمرکز را ندارد.

وزارت علوم امکان برگزاری آزمون غیر متمرکز را ندارد/ غیرمتمرکز شدن آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی در گرو رفع موانع
کد خبر: 265264
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم احمدی لاشکی با اشاره به شنیدن زمزمه هایی در خصوص برگزاری آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شکل غیر متمرکز توسط وزارت علوم گفت: وزارت علوم امکان برگزاری آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شکل غیر متمرکز را ندارد؛ چراکه قانون سنجش و پذیرش دانشجو از برگزاری به شکل متمرکز حکایت دارد.

باید تغییراتی در قانون سنجش و پذیرش دانشجو اعمال شود

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این امکان وجود دارد که در آینده، آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شکل غیر متمرکز برگزار شود و بتوان تغییرات لازم را در قانون سنجش و پذیرش دانشجو اعمال کرد که بخصوص در دوره تحصیلات تکمیلی از شکل متمرکز بودن خارج شود، اما این امر نیازمند کار کارشناسی شده همراه با مطالعه است.


نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس ادامه داد: اگر به دانشگاه ها اجازه برگزاری و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی داده شود، می توان از این اقدام به عنوان اقدامی درست یاد کرد، اما موانعی بر سر راه وجود دارد که منتظر بازشدن فضایی برای اعمال تغییرات لازم و تنظیم سازوکار جدید در این امر هستیم و البته باید گفت برگشت به شکل گذشته نیز صحیح نمی باشد.

عدم ورود افراد در مناطق محروم به دوره تحصیلات تکمیلی، ماحصل گزینش سلیقه ای

وی بیان کرد: یکی از موانع مهم در راه برگزاری آزمون ورودی دوره تحصیلات تکمیلی به شکل غیر متمرکز، انتخاب سلیقه ای است که باعث نگرانی و پیچیده شدن این موضوع شده است؛ چراکه اغلب اساتید تمایل به ادامه کار آموزشی با شاگردان سابق خود را دارند که این شکل ، کار را برای افرادی که از مناطق محروم رشد کرده و خواهان ورود به دوره تحصیلات تکمیلی می باشند بسیار دشوار می کند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: نکته مهم برای تغییرات در قانون سنجش و پذیرش دانشجو، ارزیابی تمام جوانب موضوع و ایجاد سازوکار جدید با هدف توسعه علم و عدالت آموزشی باید باشد؛ بنابراین مجلس و دولت می بایست با همکاری یکدیگر موانع و مشکلات موجود را برطرف کنند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها