کد خبر: 265358
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

ابتکار:

آمار ازدواج زیر 13 سال بسیار نگران‌کننده است + ویدئو

«معصومه ابتکار» معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح کودک‌همسری گفت: این طرح دارای دو بعد مهم است؛ مباحث حقوقی که همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و نباید در این زمینه ناامید شد. همه درباره ازدواج زیر 13 سال متفق‌القول هستند که باید متوقف شود، چرا که آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان ایجاد می‌کند.

حجم ویدیو: 5.37M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02 دانلود ویدیو
کد خبر: 265358
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار در نشست خبری که امروز صبح به مناسبت دهه فجر در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به طرح کودک‌همسری گفت: این طرح دارای دو بعد مهم است؛ مباحث حقوقی که همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و نباید در این زمینه ناامید شد. همه درباره ازدواج زیر 13 سال متفق‌القول هستند که باید متوقف شود، چرا که آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی آماری ارائه کرده که نشان می‌دهد میزان طلاق در اینگونه ازدواج‌ها بسیار بالاست لذا لایحه‌ای آماده کردیم که به‌زودی ارائه خواهد شد. فراکسیون زنان مجلس نیز در تلاش هستند و ناامید نمی شویم.

ابتکار ادامه داد: در بعد فرهنگی نیز با علمای اهل سنت و علمای مناطق مرزی نشست‌هایی داشته‌ایم و روی این موضوع تاکید شده است. میان کودک‌همسری و بازماندگی از تحصیل ارتباط وجود دارد که به طور خاص معاونت زنان و خانواده با آموزش و پرورش در این زمینه در حال فعالیت است و همین مسائل فرهنگی می‌تواند مسائل کودک همسری را کاهش دهد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها