کد خبر: 265386
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

زهرا صدراعظم‌نوری، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران بسیار کم است

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان از مسیرها و معابر شهری تحت پوشش مسیرهای دوچرخه‌سواری قرار گرفته گفت: این امکانات و مسیرها در تهران بسیار کم است. در واقع نسبت به مساحت تهران که بیش از 700 کیلومترمربع است، تعداد مسیرهای دوچرخه‌سواری خیلی قلیل است.

مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران بسیار کم است
کد خبر: 265386
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود سازمان حفاظت از محیط زیست، خواستار آن شده تا بخشی از بودجه شهری به موضوع تامین زیرساخت‌های مناسب برای دوچرخه‌سواری شهروندان اختصاص پیدا کند، گفت: من درباره جزییات این موضوع اطلاع دقیقی ندارم ولی در شورای شهر تهران این نگاه وجود دارد تا در معابری که شرایط مناسب دارد و ایمن است، مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری احداث شود و در واقع بتوانیم استفاده از دوچرخه و فرهنگ دوچرخه‌سواری را در شهر توسعه و گسترش دهیم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان از مسیرها و معابر شهری تحت پوشش مسیرهای دوچرخه‌سواری قرار گرفته به اعتمادآنلاین گفت: این امکانات و مسیرها در تهران بسیار کم است. در واقع نسبت به مساحت تهران که بیش از 700 کیلومترمربع است، تعداد مسیرهای دوچرخه‌سواری خیلی قلیل است.

او ادامه داد: یکی از دلایل این موضوع به خاطر آن است که توپوگرافی تهران به نحوی است که چون در شیب قرار دارد، احداث و تامین مسیرهای دوچرخه‌سواری خیلی آسان نیست و بیشتر مسیرها باید در جهت شرق و غرب باشد و مسیرهای شمال و جنوب میسر نیست. این مسیرها باید در محدوده‌هایی باشند که به لحاظ استانداردها و امنیت کاملا قابل تایید باشند تا برای دوچرخه‌سواران خطری ایجاد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها