کد خبر: 265442
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس:

عملکرد ارزی بانک مرکزی منفی است/ درآمد 18 هزار و 600 میلیارد تومانی در بودجه بانک مرکزی اشتباه است

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: عملکرد ارزی بانک مرکزی دو هزار و 400 میلیارد تومان منفی است و اصلا چنین درآمدی نخواهیم داشت.

عملکرد ارزی بانک مرکزی منفی است/ درآمد 18 هزار و 600 میلیارد تومانی در بودجه بانک مرکزی اشتباه است
کد خبر: 265442
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: نتیجه عملکرد ارزی بانک مرکزی منفی است و قراردادن درآمد 18 هزار و 600 میلیارد تومانی در بودجه بانک مرکزی اشتباه است.

نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه 7 بهمن ماه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون بودجه سال 97، علی‌رغم ایراد شورای نگهبان خواستار ابقای یکی از بندهای آن شدند.

براساس این بند، بانک مرکزی مشمول مفاد ماده 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی مبنی بر واریز مالیات علی الحساب و سود سهام بودجه مصوب به صورت یک دوازدهم در هر ماه می‌شود.

طبق قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کلیه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها موظف به واریز مالیات علی‌الحساب و سود سهام علی‌الحساب بودجه به صورت یک دوازدهم در هر ماه بودند اما بانک مرکزی مشمول این قانون نبود و در اصلاحیه بودجه سال 97، نمایندگان مجلس مقرر کردند که بانک مرکزی هم مشمول این قانون شود و از محل افزایش درآمدهایش، افزایش نرخ ارز مالیات بپردازد.

براین اساس عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در مخالفت با این بند در جایگاه قرار گرفت و گفت: طبق این طرح بانک مرکزی 18 هزار و 600 میلیارد تومان پول بابت خرید و فروش ارز درآمد خواهد داشت، برای بانک مرکزی از این بابت سودی محقق نشده است و پرداخت مالیات بابت درآمدی که محقق نشده، موجب می‌شود تا پایه پولی و نقدینگی کشور 6 تا 7 درصد در روز‌های پایانی سال افزایش یابد.

بعد از سخنان وی، حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: بانک مرکزی و دولت چنین درآمدی دارند و در صورت تصویب این تبصره در لایحه بودجه، این درآمد قابل احصاء خواهد بود.

منبع: خبرنگاران‌جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها