شایع‌ترین سرطان‌های مردان و زنان را بشناسید

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ملی ثبت سرطان در کشور، گفت: سرطان‌های پستان، پروستات، پوست، معده و روده بزرگ به عنوان شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان و زنان ایرانی شناخته می‌شوند.

شایع‌ترین سرطان‌های مردان و زنان را بشناسید
کد خبر: 265450
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رئیسی در مراسم افتتاح همزمان 75 مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، میزان موارد جدید سرطان در کشور در سال 94، 108 هزار و 798 مورد بوده است.

وی با اعلام اینکه این موارد از 30 استان کشور جمع‌آوری شده است، ادامه داد: 98.4 درصد جمعیت کشور در برنامه غربالگری سرطان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رئیسی با اشاره به سرطان‌های شایع در کشور گفت: به طور کلی بین زنان و مردان ایرانی پنج سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده بزرگ از شیوع بیشتری برخوردارند.

وی در عین حال به سرطان‌های شایع در مردان اشاره کرد و افزود: در مردان به ترتیب سرطان معده با 17.74 درصد، پوست 17.49 درصد، پروستات 16.93 درصد در رده های اول تا سوم قرار دارند و به دنبال آن سرطان‌های روده بزرگ و مثانه از شیوع بیشتری در بین مردان برخوردارند.

رئیسی همچنین به سرطان‌های شایع در زنان اشاره کرد و گفت: در زنان سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پوست، معده و تیروئید به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم سرطان‌های شایع قرار دارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها