کد خبر: 265489
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۵:۴۹:۰۰
| |

در نامه‌ رئیس اتاق تهران به وزیر صنعت مطرح شد؛

راهکار‌های اتاق تهران برای تسهیل فعالیت واحد‌های تولیدی

مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، راهکار‌های عملیاتی اتاق تهران برای کاهش مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی عضو این اتاق در شرایط کنونی اقتصادی کشور را مطرح کرد. 

راهکار‌های اتاق تهران برای تسهیل فعالیت واحد‌های تولیدی
کد خبر: 265489
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود خوانساری که طی هفته‌های اخیر گفتمان مکتوب را با مقامات دولتی برای حل مشکلات کسب‌و‌کار بخش خصوصی در پیش گرفته و طی نامه‌نگاری با مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، پیشنهاد‌های مدون اتاق تهران برای خروج از مشکلات پیش روی بنگاه‌ها را مطرح کرده‌است، در مکاتبه با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پنج پیشنهاد را برای تسریع در ترخیص مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی را ارائه کرد.

رئیس اتاق تهران ضمن تقدیر از اقدام اخیر این وزارتخانه در جهت افزایش اعتبار ثبت سفارش از 3 به 6 ماه، خواستار تمدید اعتبار ثبت‌سفارش‌ها برای «واحد‌های تولیدی» به مدت 6 ماه دیگر بدون دریافت کارمزد شد.

وی همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است، مواد اولیه و ماشین‌آلات موردنیاز واحد‌های تولیدی کشور که به دلایل مختلف در گمرکات متوقف شده و فاقد ثبت‌سفارش است، با قید فوریت امکان ترخیص از گمرکات را داشته باشد.

از دیگر راهکار‌هایی که رئیس اتاق تهران با وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته است، امکان ثبت‌سفارش برای مواد اولیه تمامی واحد‌های تولیدی با انتخاب گزینه بدون انتقال ارز و تا سقف 100 هزار یورو متناسب با پروانه بهره‌برداری این واحد‌های تولیدی است.

خوانساری در عین حال، با اشاره به نظارت برخی نهاد‌های دولتی و اجرایی بر فرآیند ترخیص کالا از گمرکات، خواستار مساعدت هر چه بیشتر این دستگاه‌ها برای ترخیص محموله‌های وارداتی خطوط تولید کارخانه‌های کشور شد.

رئیس اتاق تهران همچنین در این نامه، تسهیل در فرآیند ورود موقت مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی که برای تهیه کالای نهایی و صادارت مجدد انجام می‌گیرد را خواستار شد. خوانساری پیشنهاد کرد که با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرآیند صدور مجوز‌های این بخش به 24 ساعت کاهش یابد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها