کد خبر: 265539
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۷:۴۵:۰۰
| |

الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

در دیدار دوستانه با وزیر ارشاد از کاستی ها در حوزه فرهنگ سخن گفتیم/جلسه دیروز با صالحی در ادامه سلسله جلسات سابق بود

الیاس حضرتی درباره جلسه او و چند نماینده دیگر مجلس با وزیر ارشاد گفت: در این جلسه هیچ صحبتی از استیضاح نبود؛ چراکه اصلا مجلس فعلا در چنین شرایطی نیست. از طرف دیگر ما خودمان کمک حال وزیر ارشاد هستیم و به آنجا رفتیم تا در بحران کمبود بودجه و زیر فشار تنگ‌نظران و خشک مقدس‌ها و اراده ای که نه سینما، نه موسیقی و نه تئاتر و کلا هنر را دوست دارند کمک کنیم.

در دیدار دوستانه با وزیر ارشاد از کاستی ها در حوزه فرهنگ سخن گفتیم/جلسه دیروز با صالحی در ادامه سلسله جلسات سابق بود
کد خبر: 265539
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک کانال تلگرامی در خبری که با توجه به اغلاط املایی آن مشاهده شد و نشان از تعجیل برای خبرسازی بوده امروز مدعی شده بود که محمد علیوکیلی، مصطفی کواکبیان و الیاس حضرتی در دفتر وزیر ارشاد سیدعباس صالحی را تهدید به استیضاح کرده‌اند.

الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در واکنش خبری منتشر شده با بیان اینکه این خبر از همان ابتدای دارای ایراد است، گفت: جلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز برگزار شده است و نه امروز. همچنین این جلسه بعد از ظهر برگزار نشده و حوالی ظهر برگزار شد و ما ناهار میهمان آقای صالحی بودیم.از سوی دیگراین جلسه با حضور ما سه نفر نبود برگزار نشد و چهار نفر بودیم. وکیلی، کواکبیان، مازنی و بنده میهمانان این جلسه بودیم. مازنی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی، وکیلی به عنوان عضو هیات رییسه و همینطور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق که بودجه را بررسی می‌کند.

او ادامه داد: جلسه برگزار شده با آقای سید عباس صالحی بسیار دوستانه و مثبت بود.به گفته الیاس حضرتی دیدار دیروز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین جلسه نبوده است.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه جلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سلسله جلسات سابق با سید عباس صالحی بوده است اظهار داشت: همه نمایندگانی که در این جلسه حضور داشتند علی‌رغم جایگاهشان در مجلس به واسطه اتصالی که با حوزه فرهنگ دارند ،دغدغه های جدی ای را در این حوزه دنبال می کنند و بر همین اساس هدف از برگزاری مستمر چنین جلساتی تقویت وجه اشتراک با نهادهای فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس بوده تا بتوانیم در این نشست های مشترک، مشکلات و چالش‌های حوزه فرهنگ را شناسایی و بررسی کنیم و در جهت رفع معضلات و مشکلات موجود و جاری همکاران را یاری دهیم.

حضرتی با بیان اینکه تا به حال چندین جلسه با صالحی از سوی این چهار نماینده مجلس برگزار شده است خاطر نشان کرد: ما قبل از دیدار با آقای صالحی با آقایان صالحی امیری و علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین نشست‌هایی داشته ایم.

اتصال با حوزه فرهنگ و تلاش برای رفع موانع و مشکلات حوزه فرهنگی جدی ترین دلیلی است که الیاس حضرتی از آن برای برگزاری نشست های مشترک دوستانه با وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می کند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد ادامه داد:‌ جلسه‌ دیروزبا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال سلسله جلسات قبلی ای و با محوریت راهکارهای لازم برای کمک به وزارت ارشاد در مجلس بوده است.

حضرتی ادامه داد: با توجه به وضعیت بودجه امسال در دستگاه های دولتی و کاهش بودجه در این سلسله جلسات به دنبال شناسایی و اتخاذ راه حل و تدابیری بودیم تا که حوزه فرهنگ اسیب کمتری ببیند.

او گفت: علاوه بر بحث بودجه مشکلات حوزه فرهنگ از جمله مسائل مربوط به مطبوعات،،سینما و تئاترمورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مطبوعات و رسانه بخشی از کار روزانه ماست. مسائل مربوط به سینما که دچار سقوطی جدی شده و من در این جلسه بطور مفصل توضیح دادم که دهه اول انقلاب سینمای ایران فرهیختگانی همچون ناصر تقوایی و بهرام بیضایی را داشت اما حالا آنقدر فضای سینما سخیف شده که گاهی بعضی از فیلم‌ها را حتی نمی‌شود با خانواده تماشا کرد. مردم هم وقتی فیلم هنری درست و فاخر به واسطه سنگ‌اندازی‌های غلط نمی‌بینند به تماشای همین فیلم‌‌های سخیف روی می‌آورند. علاوه بر اینکه فساد مالی هم به شدت گریبان سینما را گرفته است.

حضرتی با بیان اینکه در حوزه موسیقی هم شاهد آن هستیم که استعدادهای زیادی به خاطر محدودیت‌های نابجا به موسیقی زیرزمینی و خیابانی پناه برده‌اند، گفت: ما در این جلسه به حوزه تئاتر و دستگیری‌های اخیر خانه تئاتر صورت گرفته هم پرداختیم و مفصل در این باب به گفت‌‌و‌گو پرداختیم.

او گفت: درباره معاونت مطبوعاتی هم صحبت‌هایی شد. به خاطر اینکه سرنوشت مطبوعات به این معاونت گره خورده و تا به امروز سرنوشت عجیبی داشته، مشکلات زیادی که برای مطبوعات ایجاد کرده به علاوه نگاه کمی که همواره داشته است. وزیر هم مشکلات و درد و دل‌ها و گرفتاری‌هایی داشتند که برخی از آن‌ها را خواستند که جایی مطرح نشود. اتفاقا جناب وزیر هم در برخی از بخش‌ها با ما هم‌ناله بودند.

حضرتی با بیان اینکه در این جلسه هیچ صحبتی از استیضاح نبود، گفت: چراکه اصلا مجلس فعلا در چنین شرایطی نیست. از طرف دیگر ما خودمان کمک حال وزیر ارشاد هستیم و به آنجا رفتیم تا در بحران کمبود بودجه و زیر فشار تنگ‌نظران و خشک مقدس‌ها و اراده ای که نه سینما، نه موسیقی و نه تئاتر و کلا هنر را دوست دارد، یاری دهیم.

وی افزود:در جلسه دوستانه با وزیر ارشاد هیچ تهدیدی وجود نداشت اما گروهی که نگران هستند تا روزی کسی به ارشاد بیاید و پرونده‌های مالی گذشته ارشاد را بررسی کند با جعل خبر، فرار رو به جلو می کنند.

حضرتی تاکید کرد:متخلفان از هرگونه نشست، جلسه و صحبت اظهار ناامیدی می‌کنند و کارشان هم سیاه‌نمایی است. گروهی که با اقداماتشان،مشکلات زیادی را بوجود آوردند به نحوی که اخیرا باعث استعفای آقای سلطانی فر هم شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها