تخلیه دو روستا در شوشتر و دزفول به علت احتمال وقوع سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارندگی شدید، از آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد و گفت: روستای بنه عاطی از توابع بخش چغامیش دزفول و روستای چم‌کنار در شوشتر تخلیه شده‌اند.

تخلیه دو روستا در شوشتر و دزفول به علت احتمال وقوع سیلاب
کد خبر: 265601
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارندگی شدید، از آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد و گفت: روستای بنه عاطی از توابع بخش چغامیش دزفول و روستای چم‌کنار در شوشتر تخلیه شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر مناطقی از شهرستان‌های شوش، دزفول، دشت‌آزادگان و شوشتر تحت تأثیر سیلاب و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اکنون روستاهای شیخ مندی، بیت یدی، کاظم حیدر، خلیفه حیدر، مزرعه شبلی، زلید دبات، بیت یباره، بیت سیدخلف، بیت نور، بیت غایب و بیت محارب در شهرستان شوش درگیر سیلاب اولیه هستند.

مدیرعامل جنعیت هلال احمر خوزستان گفت: یک اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت 500 نفر در روستای آهودشت شهرستان شوش برپا شده است و اردوگاه دوم نیز در روستای سید خلف در حال استقرار است.

خدادادی ادامه داد: همچنین روستای بنه عاطی در بخش چغامیش و مناطق زاویه مشعلی، زاویه حمودی، زاویه عزیب و روستاهای شهید بهشتی و ده نور در دزفول تحت تأثیر سیلاب اولیه قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آبگرفتگی بخش چغامیش دزفول و احتمال وقوع سیلاب، گفت: با توجه به احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید، روستای بنه عاطی از توابع بخش چغامیش دزفول با همکاری بخشداران و مسئولان و اهالی این روستا تخلیه شد.

خدادادی بیان کرد: یک اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت 320 نفر در سه نقطه امن در نزدیک روستای بنه عاطی در بخش چغامیش آماده برپایی است و در صورت نیاز توسط عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر دزفول به سرعت برپا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: کمپ نوروزی، استادیوم مجدیان و سالن ورزشی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دزفول نیز برای اسکان اضطراری روستاییان آماده شده‌اند.

وی ادامه داد: روستاها و مناطق حاشیه رودخانه کرخه از جمله آلبوعفری، حجیه، چولانه، سمومیه، بنی نعامه، بیت کوار، رمیم، میهن آباد، دفار، مچریه، کصر و شهرهای بستان و رفیع در شهرستان دشت‌آزادگان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند.

خدادادی گفت: با توجه به آبگرفتگی و سیل در روستای مچریه طی روزهای اخیر، عملیات امدادرسانی توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر دشت آزادگان انجام شده است. در این روستا 35 خانوار زندگی می‌کنند و اقلام امدادی از قبیل چادر، پتو، نایلون پوششی، موکت، والور، فانوس و مواد غذایی در بین آنها توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین اکنون روستاهای چم کنار، یذاب، دوهول، یباله رحمان، یریح و عبدالنبی در شوشتر درگیر سیلاب شده‌اند. همچنین با توجه به احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید روستای چم کنار تخلیه شده است. نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سایر روستاها در حال ارزیابی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها