کد خبر: 265686
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۱۱:۴۸:۱۱
| |

حسن‌نیا، طلایی کاراته ایران:

مدال المپیک 2020 هدف من است/ امیدوارم نماینده خوبی در وزن جدید باشم

دارنده 2 مدال طلا و یک نقره آسیا پس از قهرمانی در رقابت‌های کاراته وان پاریس که با شکست عنوان‌داران جهان به دست آمد، گفت: خوشحالم پس از ماه‌ها دوری از تیم ملی به دلیل انجام عمل جراحی تواستم در وزن جدید به این عنوان برسم.

مدال المپیک 2020 هدف من است/ امیدوارم نماینده خوبی در وزن جدید باشم
کد خبر: 265686
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۱۱:۴۸:۱۱

اعتمادآنلاین| مجید حسن نیا درباره کسب مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان پاریس و سطح کیفی این رقابت‌ها اظهار کرد: از آنجا که کاراته المپیکی شده و فقط 64 نفر می‌توانند در بین صد نفر اول رنکینگ حضور داشته باشند و در این رقابت‌ها همه 64 نفری که در اوزان مختلف حضور داشتند همگی عنوان‌دار جهان و صاحب رنکینگ بودند و همین امر باعث افزایش سطح کیفی رقابت‌ها بود.

دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا افزود: در دور اول مقابل حریفی از ایتالیا که نقره و طلای جهان داشت به برتری رسیدم، سپس در دور دوم مقابل حریفی از فرانسه که برنز جهان داشت پیروز شدم و در دور سوم نیز مقابل کاراته‌کاقزاق که حریفی بسیار باهوش و کاربلد بود و مدال‌های جهانی و آسیایی زیادی داشت روبرو و موفق به شکستش شدم. بعد از آن برای فینال جدول برابر حریف آذربایجانی که برنز جهان و طلای مسابقات کامبت گیمز را داشت، پیروز شدم و در ادامه هم برای فینالیست شدن مقابل حریف عربستانی که در آسیایی اردن هم مقابلش مبارزه کرده بودم قرار گرفتم و پیروز شدم و به فینال رسیدم. در فینال نیز با نماینده ایتالیا مبارزه کردم که در جهانی اسپانیا 2018 مدال طلای جهان گرفت و نفر اول رنکینگ بود. در این مبارزه با استراتژی بسیار خوب کادر فنی توانستم 3 بر یک به پیروزی برسم و طلای این رقابت‌ها را از آن خود کنم.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های آسیایی در وزن 55 کیلوگرم مبارزه کردم و در لیگ‌های جهانی 6 تا 7 کیلو با حریفانم اختلاف داشتم اما پس از آن برای کسب سهمیه المپیک به یک وزن بالاتر آمدم و در 60- کیلوگرم مبارزاتم را آغاز کردم تا اختلاف وزنی زیادی نیز با حریفانم نداشته باشم. بعد از آسیب دیدگی شدیدی که در رقابت‌های آسیایی داشتم و ساق دستم شکست، 4 تا 5 ماه از میادین دور بودم. از اینکه توانستم پس از بازگشت به مدال طلای رقابت‌های اوپن پاریس که از همه رقابت‌های لیگ جهانی در سال مهم‌تر و با ارزش تر بود برسم، بسیار خوشحالم. قرار است 3 هفته بعد در مسابقات دوبی و بعد از آن در مسابقات سری A اتریش شرکت کنم و امیدوارم با تکرار نتایج خوب،امتیازات لازم را کسب کنم.

کاراته‌کا با آتیه ایران درباره اهداف خود در تیم ملی گفت: دوست دارم در وزن جدید افتخارات ورزشکارانی مثل حسین روحانی که الان در کسوت مربیگری تیم ملی قرار دارد و یا امیر مهدی زاده را به دست بیاورم و نماینده شایسته‌ای در این وزن باشم. آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک و کسب مدال المپیک است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. امیدوارم بتوانم در رقابت‌های سال 2019 سهمیه ورودی به المپیک در وزن 67- کیلوگرم را بگیرم چرا که اوزان 60 و 67 کیلوگرم با هم ترکیب می‌شوند. هدف کوتاه مدتم نیز این است که در مسابقات دوبی و سپس اتریش به موفقیت برسم و امتیازات لازم را برای کسب سهمیه کسب کنم.

وی در پایان گفت: از شهرام هروی سرمربی تیم ملی که حس قلبی بین همه ما ایجاد کرد و کاری کرد که قلباً همه در کنار هم باشیم تشکر می‌کنم. او کاری کرده که هیچگاه بحث مربی و شاگردی مطرح نباشد و مثل برادر و دوست با همه ما برخورد می‌کند که خیلی با ارزش است. او حتی خارج از اردوها هم دائماً پیگیر احوال و وضعیت ماست. از سایر اعضای کادر فنی و مربیان زحمتکش تیم ملی نیز تشکر می‌کنم. جا دارد از مادر عزیزم که همیشه در تمامی شرایط پشتم بوده صمیمانه قدردانی کنم و خوشحالم توانستم دل مادرم را با کسب این مدال طلا شاد کنم و این مهمترین دلیل خوشحالیم است. در آخر از مسئولان استانمان که ما را حمایت و اسپانسر ما شدند که در این مسابقات شرکت تشکر می‌کنم. از فدراسیون کاراته هم که مقدمات برگزاری اردوها با شرایط مناسب را همواره مهیا کرده سپاسگزارم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها