رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:

ثبت سفارش 260 هزار تن گوشت قرمز وارداتی/تکذیب عرضه گوشت سگ در مشهد

رییس سازمان دامپزشکی کشور مشکل کمبود و گرانی قیمت گوشت را ناشی از اختلاف قیمت ارز در داخل و کشورهای همسایه دانست و گفت: سال گذشته میزان ثبت سفارش گوشت 140 هزار تن بود که امسال این رقم به 260 هزار تن رسیده است.

ثبت سفارش 260 هزار تن گوشت قرمز وارداتی/تکذیب عرضه گوشت سگ در مشهد
کد خبر: 265694
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی پور روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت فعلی بازار گوشت قرمز را ناشی از تاثیر عوامل روانی دانست و گفت: نیاز کشور به واردات گوشت قرمز از برزیل هر ساله نزدیک 140 هزار تن بود اما امسال نه تنها واردات گوشت قرمز گرم و منجمد گوسفندی و گوساله کاهش نیافته بلکه نسبت به سال گذشته حدود 2 برابر افزایش داشته است.


وی اظهار داشت: اکنون برای رفع کمبودها واردات دام زنده از اتحادیه اروپا و برزیل در حال انجام است و در قراردادی با ترکیه واردات دام زنده عملیاتی خواهد شد.


وی تصریح کرد: سعی داریم با واردات دام زنده از برزیل و اتحادیه اروپا مشکل کمبود و قیمت گوشت قرمز را حل کنیم.
«طبق آمارها سال گذشته 900 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید شد و نیاز به واردات این محصول حدود 100 هزارتن بود در حالی که اکنون میزان واردات بیش از نیاز داخلی آن است.»

تکذیب عرضه گوشت سگ در مشهد


رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به 3 میلیون بازدید صورت گرفته از نمونه های گوشت عرضه شده در شهر مشهد، هیچگونه دام غیر مجاز عرضه نشده و آنچه که در شبکه های مجازی مبنی بر عرضه گوشت سگ در مشهد منتشر شده است، رد می شود.


رفیعی پور اظهار داشت: به طور حتم باید با کسانی که چنین اخبار کذبی را برای تشویش اذهان عمومی منتشر می کنند، برخورد قانونی شود.

تلفات ناشی از بیماری آنفلوانزای مرغی 97.5 درصد کاهش یافت


رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت تخم مرغ و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: امسال با کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تلفات ناشی از این بیماری 97.5 درصد کاهش یافت که بخشی از این تلفات به سال گذشته برمی گردد.


وی اضافه کرد: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 25 میلیون مرغ تخم گذار معدوم شد که با کاهش 40 درصدی تولید، ناچار به واردات 14 هزارتن تخم مرغ شدیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها