کد خبر: 265828
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای احزاب/ دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷

از درخواست اصلاح قانون احزاب تا نبود اراده لازم برای گفت‌وگوی ملی

تاکید به اصلاح قانون جامع انتخابات و قانون احزاب به صورت همزمان، نبود اراده لازم برای عملی شدن گفت‌وگوی ملی در میان جریان‌های سیاسی و واکنش به اصرارها برای تصویب لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از جمله مهم‌ترین خبرهای احزاب امروز هستند.

از درخواست اصلاح قانون احزاب تا نبود اراده لازم برای گفت‌وگوی ملی
کد خبر: 265828
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام با سرخط خبرهای احزاب اعتمادآنلاین ؛ امروز دوشنبه 8 بهمن ماه با شما هستم؛

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه علاوه بر قانون جامع انتخابات باید در قانون احزاب هم اصلاحاتی انجام شود، گفت: مجموعه این عوامل می‌تواند تشکل‌های سیاسی کوچک را به سمت ادغام و تشکیل احزاب قوی هدایت کند.

مرتضی مبلغ، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته اگر در جامعه حزبی داشته باشیم که هیچ نسبتی با قانون انتخابات نداشته و از طرفی دائماً مورد هجوم قرار گیرد پیشرفتی نخواهد بود و مردم هم استقبالی نخواهند کرد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی با تاکید بر اینکه شریعتمداری از سوی شخص رییس‌جمهوری مامور مجاب کردن اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقای روحانی شد، گفت: در جلسه مشترک اصلاح‌طلبان با آقای شریعتمداری، آقای حق‌شناس تنها کسی بود که به عنوان نماینده حزب اعتماد ملی تا انتها نظرش حمایت از آقای جهانگیری بود.

محمدنبی حبیبی،‌ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرآیند تصمیم گیری در مورد لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وقتی دولت و وزارت امور خارجه اظهار می کنند که با پذیرش آنها هیچ تضمینی برای حل مشکلات اقتصادی نیست، چرا برخی هنوز اصرار بر تصویب آنها دارند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است به محض اینکه موضوع گفت‌وگوی ملی مطرح می‌شود، عکس‌العمل بعضی از رسانه‌های اصولگرا مانند کیهان نشان می‌دهد که آن اراده لازم هنوز وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها