سرپرست وزارت دفاع آمریکا:

دستوری برای خروج نیروها از افغانستان دریافت نکرده‌ایم

سرپرست وزرات دفاع آمریکا در دیدار با دبیر کل ناتو اعلام کرد که هنوز دستوری برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان دریافت نکرده است.

دستوری برای خروج نیروها از افغانستان دریافت نکرده‌ایم
کد خبر: 265908
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۰۷:۰۱

اعتمادآنلاین| «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که هنوز دستوری برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان دریافت نکرده است.

وی افزود که در مذاکرات با طالبان پیشرفت‌های مهمی حاصل شده است اما هنوز دستوری برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان دریافت نکرده ایم.

دبیر کل ناتو نیز در این دیدار اعلام کرد تا زمانی که به هدف خود یعنی نابودی تروریسم در افغانستان و جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به پایگاه امنی برای گروه های تروریستی دست نیافته ایم از افغانستان خارج نخواهیم شد.

وی افزود که هنوز زود است که درباره برنامه های آینده نیروهای ناتو در افغانستان صحبت کنیم.

این در حالی است که روز گذشته رویترز نوشت: یک مقام رسمی آمریکایی اعلام کرده است که در شرایطی که گفتگوهای اخیر با طالبان طی 6 روز پیشرفت قابل توجهی داشته، لذا واشنگتن نظامیان خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

مقام رسمی آمریکایی در عین حال به رویترز گفته است، پیش از خروج از افغانستان بدنبال برقراری آتش بس دائمی در این کشور هستیم.

این مقام آمریکایی همچنین هرگونه تصمیمی را برای ایجاد پایگاه نظامی دائمی آمریکا در افغانستان رد کرده است؛ این در حالی است که «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور افغانستان پس از پایان مذاکرات دوحه جزئیات این مذاکرات را با «اشرف غنی «رئیس جمهوری افغانستان درمیان گذاشت.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که با طالبان تنها در مورد آتش‌بس مذاکره صورت گرفته است و در این خصوص هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.

وی افزود که در مذاکره با نمایندگان طالبان تاکید شد که تنها راه حل برقراری صلح پایدار در افغانستان، مذاکرات بین الافغانی است.

به گفته وی طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده‌ است اما تاکنون با آمریکا در این خصوص به هیچ توافقی نرسیده است.

خلیل‌زاد افزود: اگر در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان هر گونه تصمیمی گرفته شود، در زمان معین و با هماهنگی با دولت افغانستان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در مورد اینکه آیا طالبان در خصوص انجام مذاکرات بین‌الافغانی تصمیم می‌گیرد و یا خیر، گفت که برای پیگیری موضوعات باقی مانده باز هم با طالبان دیدار خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها