طی 10 ماه، 15 هزار میلیارد تومان وام ساخت مسکن به بازار تزریق شده است

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت 15 هزار میلیارد تومان وام ساخت به سازندگان طی 10 ماه امسال خبر داد و گفت:‌ در بخش پرداخت وام خرید به لحاظ مبلغی 32 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته‌ایم.

طی 10 ماه، 15 هزار میلیارد تومان وام ساخت مسکن به بازار تزریق شده است
کد خبر: 265945
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۵۶:۰۲

اعتمادآنلاین| محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با ارائه آمار پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن در سال‌جاری از سوی بانک‌ مسکن گفت: بر اساس آمار از ابتدای امسال تا پایان دیماه مجموع با وام ساخت و واگذاری ساخت (با احتساب انتقال وام به خریداران) بالغ بر 152 هزار میلیارد ریال (15 هزار میلیارد تومان) به سازندگان پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که در مدت یاد شده 93 هزار میلیارد ریال (9300 میلیارد تومان) وام خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در بخش وام ساخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12 درصد کاهش داشته‌ایم، البته این کاهش به دلیل پرداخت متمم 10 میلیون تومانی وام مسکن مهر به پیمانکاران بوده است. در واقع این کاهش به واسطه افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان اتفاق افتاده است.

وی در عین حال ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات خرید مسکن به لحاظ تعداد 40 درصد و به لحاظ مبلغ 32 درصد افزایش در مقایسه با 10 ماه سال گذشته داشته‌ایم.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از میزان پرداخت تسهیلات در دو ماه آخر سال چیست، گفت: طبق روال همیشگی باید افزایش داشته باشیم؛ در دو ماه آخر سال تقریبا به اندازه 4 ماه وام توسط بانک پرداخت شده است. اما به دلیل این‌که وضعیت بازار مصالح ساختمانی به لحاظ قیمت نامشخص است، سازنده‌ها استقبال چندانی برای دریافت وام نداشته اند.

علمداری با بیان این‌که سازنده‌ها فعلا دست نگه داشته‌اند، یادآور شد:‌ هم‌اکنون پرونده‌های متعدد وام آماده شده، اما سازنده‌ها برای دریافت وام آن مراجعه نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها