کد خبر: 266040
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۳:۱۱:۳۰
| |

فرابورس اعلام کرد:

موکول شدن انتشار اوراق 10هزار میلیارد ریالی نفت به 13 بهمن

در حالی که سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز انتشار10 هزار میلیارد ریال «اوراق منفعت» نفت از 9 بهمن (امروز) خبر داده بود، فرابورس اعلام کرد، عرضه آنها به 13 بهمن موکول شده است.

موکول شدن انتشار اوراق 10هزار میلیارد ریالی نفت به 13 بهمن
کد خبر: 266040
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۳:۱۱:۳۰

اعتمادآنلاین| پذیره‌نویسی 10 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت باهدف خرید منافع حاصل از توسعه 11 حلقه چاه نفت از روز شنبه (13 بهمن ماه) تا دوشنبه (15 بهمن‌ ماه) انجام می‌شود.


مدت این اوراق سه ساله بوده و تعداد کل اوراق نیز 10 میلیون ورقه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال است که در بهمن‌ سال 1400 سررسید خواهد شد.
نرخ اوراق شرکت ملی نفت تحت عنوان اوراق منفعت «شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند» 19 درصد سالانه تا سررسید است که هر 6 ماه یک‌بار به حساب دارندگان آن واریز خواهد شد.


شرکت ملی نفت ایران ضمانت اصل اوراق را برعهده گرفته و صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت نیز به عنوان ضامن سود اوراق معرفی شده است.


وزارت نفت برای برای تامین مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در میادین نفتی در حال بهره‌برداری در نظر دارد تا پایان امسال، 30 هزار میلیارد ریال اوراق «منفعت» منتشر کند.


بر این اساس، در گام نخست قرار است 10 هزار میلیارد ریال از این اوراق در بازار سرمایه منتشر شود.


«رضا دهقان» معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده بود: اجرای 33 طرح در سه سال برای طرح‌های نگهداشت و تولید نفت تعریف شده است که 29 طرح در خشکی قرار دارد.


به گفته وی، میزان سرمایه‌گذاری مصوب برای اجرای این طرح ها 6 میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد بود که پس از اجرای کامل آنها، تولید نفت به طور میانگین 280 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.


وی ادامه داد: 80 درصد تامین مالی این طرح‌ها از طریق شرکت واسطه و بقیه توسط پیمانکاران تامین می شود.


وزارت نفت هفته گذشته، 9 قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان های نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را با شرکت های داخلی امضا کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها