کد خبر: 266050
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۸:۳۷
| |

خروج نظامیان ایتالیا از افغانستان در دست بررسی است

یک منبع بلندپایه در وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرد این کشور مشغول بررسی خارج کردن سربازانش از افغانستان در عرض یک سال است.

خروج نظامیان ایتالیا از افغانستان در دست بررسی است
کد خبر: 266050
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۸:۳۷

اعتمادآنلاین| این منبع بلندپایه در وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرد: این کشور مشغول بررسی خارج کردن نظامیانش از افغانستان بعد از گزارش‌ها در خصوص احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در این کشور است.

منبع مذکور به گروهی از خبرنگاران اعلام کرده که الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا از فرماندهی ارتش این کشور خواسته برنامه‌ریزی اولیه برای خروج کامل ایتالیا از افغانستان را شروع کند.

این منبع خاطر نشان کرد: چارچوب زمانی 12 ماه برای این خروج در نظر گرفته شده است. ایتالیا بیش از 15 سال است که در افغانستان حضور نظامی داشته و تطبق اعلام وزارت دفاع ایتالیا در حال حاضر متعهد به حفظ 900 سرباز در افغانستان در چارچوب مأموریت تحت رهبری ائتلاف ناتو است.

دولت ائتلافی ایتالیا از زمانی که ماه ژوئن گذشته روی کار آمد، اعلام کرد که کاهش دادن حضور نظامی این کشور در افغانستان را مدنظر دارد.

با این حال انتشار این خبر که وزیر دفاع ایتالیا دستور به تهیه برنامه‌های خروج کامل از افغانستان داده باعث شگفتی برخی از چهره‌های دیگر ایتالیا شده است.

انزو موآورو میلانسی، وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به انتشار این خبر گفت: وزیر دفاع ایتالیا در این مورد با من صبحتی نکرده است.

ترنتا وزیر دفاع زن ایتالیا از اعضای جنبش پنج ستاره این کشور است که مدت‌ها با مأموریت نظامی ایتالیا در افغانستان مخالف بوده است.

یک منبع در حزب راست افراطی لیگ شمالی ایتالیا که هم پیمان جنبش پنج ستاره در ائتلاف است گفت: ایتالیا متعهد به برقراری صلح وثبات در افغانستان است.

این منبع خاطر نشان کرد: در حال حاضر هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و تنها وزیر مربوطه ارزیابی انجام داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها