رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

باید با مردم روراست باشیم/ تورم در حال حاضر بیش از 70 تا 80 درصد است/ 76 تن طلا از کشور خارج شد/سلطان سکه 2تن طلا داشت اما مشخص نشد 74 تن دیگر را چه کسی برده / یک دزد را اعدام میکنیم 99 درصد پنهان می شوند/مردم ما باهوش هستند اما بخاطر همراهی با نظام بسیا

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: رشد بودجه 98 به صورت متوسط 5/5 درصد بوده است و این موضوع به معنای آن است که بودجه متناسب با نرخ تورم، گرانی و مشکلات کشور نیست. تورم در حال حاضر بیش از 70 تا 80 درصد است.

باید با مردم روراست باشیم/ تورم در حال حاضر بیش از 70 تا 80 درصد است/ 76 تن طلا از کشور خارج شد/سلطان سکه 2تن طلا داشت اما مشخص نشد 74 تن دیگر را چه کسی برده / یک دزد را اعدام میکنیم 99 درصد پنهان می شوند/مردم ما باهوش هستند اما بخاطر همراهی با نظام  بسیا
کد خبر: 266062
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با بیان اینکه سو مدیریت و عدم برنامه ریزی دولت و مجلس موجب مشکلاتی برای سال آینده خواهد شد، گفت: دولت و مجلس برای سال آینده برنامه ای ندارند و در حال حاضر بیشتر از اینکه از تحریم های خارجی و ترامپ صدمه ببینیم از سو مدیریت های داخل کشور لطمه می بینیم.

وی ادامه داد: ایران کشور ثروتمندی است و یک درصد از جمعیت و 6 درصد از ثروت دنیا را دارد و اگر مدیریت درستی حاکم باشد شاهد مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، نخواهیم بود. 40 سال است که ما در تحریم هستیم اما چرا شرایط تاکنون بدین شکل نبوده است؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: رشد بودجه 98 به صورت متوسط 5/5 درصد بوده است و این موضوع به معنای آن است که بودجه متناسب با نرخ تورم، گرانی و مشکلات کشور نیست. تورم در حال حاضر بیش از 70 تا 80 درصد است. چرا اعلام نمی کنند و آمار و ارقام غلط به مردم می دهند؟ باید با مردم روراست باشیم چون صاحبان اصلی و ولی نعمتان اصلی نظام مردم هستند.

خضری با انتقاد از فساد موجود در کشور، گفت: دو مقوله اصلی که کشور ما را نابود کرده است یکی بی برنامه گی و نبود سندملی راهبردی آمایش سرزمینی است و دیگری فسادی است که در کشور حاکم است و ساری و جاری شده است. فساد در کشور افزایش یافته و اعتماد مردم به شدت کاهش پیدا کرده است.

او در خصوص بزرگترین مشکلاتی که در سال 98 با آن مواجه می شویم، گفت: سه ابر چالش بیکاری و مشکلات کارگری، مدیریت منابع آب وچالش های زیست محیطی و صندوق های بازنشستگی را در سال آینده شاهد خواهیم بود. در سال 98 شاهد سونامی ورشکستگی صندوق های بازنشستگی البته بجز تامین اجتماعی هستیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: دولت اگر به واقع می خواهد کار اساسی انجام دهد ابتدا با مردم روراست باشد، سپس مدیریت درستی داشته باشد و در نهایت با فساد برخورد کند. در حال حاضر باید مبارزه با فساد و فسادستیزی در کشور نهادینه شود.

خضری با انتقاد از نحوه مبارزه با فساد در کشور گفت: می گوییم که 76 تن طلا از کشور خارج شد اما سلطان سکه دو تن طلا داشت و او را اعدام کردیم اما مشخص نشد 74 تن دیگر را چه کسی برده است. این موضوع مبارزه با فساد نیست و بیشتر به جوک شبیه است. یا می گوییم سلطان کاغذ، سلطان قیر و... و یک نفر را به صورت نمادین اعدام می کنند و 99 درصد دزدهای دیگر قایم می شوند و یک چتر امنیتی پیدا می کنند و این کار درستی نیست و مردم این ها را می بینند.

او ادامه داد: مردم ما باهوش هستند اما چون صبور، همراه و هم گام با نظام هستند بسیاری از مسایل را به روی خودشان نمی آورند، در اینجا باید دولت و مجموعه حاکمیت در سه حوزه مدیریت ها، سند ملی راهبری آمایش سرزمین و فساد ستیزی گام بردارد و این مسئله کار هر سه قوه است و کارگزاران نظام متشکل از سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه است بنابراین هر سه قوه باید همزمان، هم سو و هم جهت باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها