کد خبر: 266114
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

سید ابوالفضل موسوی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در سال 57 تفاوتی میان نیروهای انقلاب قائل نبودیم/ گشایش‌هایی باید در چهل سالگی انقلاب ایجاد شود/ باید پایه‌گذاران انقلاب بتوانند آزادانه صحبت کنند

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: در چهل سالگی انقلاب باید گشایش‌هایی ایجاد شود و تمام کسانیکه پایه‌گذار انقلاب بودند باید بتوانند آزادانه صحبت کنند وحدت انقلابی ایجاد شود.

در سال 57 تفاوتی میان نیروهای انقلاب قائل نبودیم/ گشایش‌هایی باید در چهل سالگی انقلاب ایجاد شود/ باید پایه‌گذاران انقلاب بتوانند آزادانه صحبت کنند
کد خبر: 266114
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابوالفضل موسوی نماینده یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: چله اول انقلاب اسلامی تمام شد و این یعنی انقلاب به پختگی رسیده است. زمانیکه می خواهیم وارد چله دوم شویم باید تجربیات پیروزی انقلاب را مد نظر قرار دهیم.

او ادامه داد: اختلاف سلیقه بسیار در کشور و در میان جریان های سیاسی وجود دارد اما اصل هدف که اهداف انقلاب اسلامی است در میان همه مشترک است بنابراین اختلاف سلیقه در آن اهداف اصلی وجود ندارد و باید بتوانیم به راحتی همدیگر را تحمل کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بازگشت به اصول پیروزی انقلاب اسلامی که وحدت ملی بوده است و در حال حاضر با عنوان گفت و گوی ملی نیز مطرح می شود، باید اتفاق بیفتد و بتوانیم همه دور هم جمع شویم و با یکدیگر حرف بزنیم.

موسوی با بیان اینکه باید وحدت ملی محور باشد، گفت: چهل سالگی انقلاب این درس را به ما می دهد که باید به وحدت ملی برسیم و گفت و گو را اصل قرار دهیم تا بتوانیم بر اساس آرمان های انقلاب پیش برویم. آرمان های انقلاب مشخص است و حضرت امام(ره) آرمان ها را به روشنی بیان کردند.

او ادامه داد: باید فرض کنیم که سال 57 است و مانند همان زمان رفتار کنیم. در سال 57 تفاوتی میان نیروهای انقلاب قائل نبودیم. تمامی کسانی را در انقلاب حضور داشتند و جنگ را درک کردند و بعضا زندانی سیاسی قبل از انقلاب بودند باید بتوانیم در کنار یکدیگر ببینیم چون امام و اصول انقلاب ما واحد است.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: در چهل سالگی انقلاب باید گشایش هایی ایجاد شود و تمام کسانیکه پایه گذار انقلاب بودند باید بتوانند آزادانه صحبت کنند و البته باید دعوت بشوند که بتوانند صحبت کنند و وحدت انقلابی ایجاد شود.

موسوی با تاکید بر لزوم وحدت ملی در کشور، گفت: اگر ما بتوانیم به وحدت و گفت و گوی عام برسیم و همه بتوانیم حرف هایمان را بزنیم شاهد بازگشت سرمایه های مردمی خواهیم بود. با مشکلاتی که در کشور داریم مهمترین موردی که انقلاب را حفظ می کند، مردم است.

او ادامه داد: سرمایه اجتماعی پشتوانه انقلاب و موتور محرکه است. افزایش سرمایه اجتماعی موجب حل بسیاری از مشکلات می شود. اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی ایجاد شود باید سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد که این مهم مفهوم پیدا کند. با بازگشت سرمایه های اجتماعی اصول انقلاب و آرمانهای انقلاب پایدار می شود و این حرفی است که هم امام(ره) گفتند و هم مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید داشتند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکیدکرد: نباید سرمایه های اجتماعی نسبت به اول انقلاب و بعد از چهل سال ریزش داشته باشد. بنابراین باید انقلاب پختگی لازم را داشته باشد تا بتوانیم به 98 درصد سرمایه اجتماعی اول انقلاب برگردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها