رئیس اداره هواشناسی زاهدان عنوان کرد:

افزایش غلظت ذرات غبار در زاهدان به 45 برابر حد مجاز

رئیس اداره هواشناسی زاهدان با بیان اینکه طوفان و گردوخاک غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان را به 45 برابر حد مجاز رساند، گفت: وزش باد شدید و گردوخاک تا فردا در زاهدان و برخی نواحی مرکزی و غربی استان ادامه دارد اما شدت وزش باد و طوفان برای امروز است.

افزایش غلظت ذرات غبار در زاهدان به 45 برابر حد مجاز
کد خبر: 266146
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۶:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان اظهار کرد: ساعتی قبل بیشینه سرعت وزش طوفان در زاهدان به حدود 80 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل، غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 6 هزار و 757 میکروگرم بر مترمکعب معادل 45 برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: علاوه بر زاهدان وزش باد شدید در نصرت آباد نیز سبب خیزش گردوغبار و کاهش شدید افقی شد، به طوری‌که دید افقی در این شهر به 2000 متر کاهش یافت.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان افزود: وزش باد شدید و گردوخاک تا فردا در زاهدان و برخی نواحی مرکزی و غربی استان ادامه دارد اما شدت وزش باد و طوفان برای امروز است.

بستانی با اشاره بر اینکه این شرایط سبب اختلال یا کندی تردد در حمل و نقل زمینی و ریلی منتهی به زاهدان شده است، گفت: امروز شرایط برای تردد در محورهای زاهدان- بم و ایرانشهر-بم مساعد نیست و توصیه می‌شود رانندگان وسایل نقلیه از ترددهای غیر ضرور در این محورها خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه جهت وزش باد از سمت جنوب و جنوب غربی است، افزود: بادهای جنوبی سبب افزایش دما می‌شود که همین شرایط اکنون در اکثر شهرهای استان رخ داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها