رئیس مرکز ملی خشکسالی:

مساحت وسیعی از ایران از تبعات خشکسالی رنج می‌برند

رئیس مرکز ملی خشکسالی گفت: بررسی داده‌های 10 ساله خشکسالی بیانگر آن است که 97 درصد مساحت ایران تحت تأثیر خشکسالی بلندمدت است. از این مقدار 53.6 درصد مساحت کشور با خشکسالی شدید، 12.7 درصد با خشکسالی بسیار شدید، 24.8 درصد مساحت با خشکسالی متوسط و 5.9 درصد مساحت با خشکسالی خفیف مواجه هستند.

مساحت وسیعی از ایران از تبعات خشکسالی رنج می‌برند
کد خبر: 266205
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۰۸:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مساحت وسیع و جمعیت قابل توجهی از ایران از تبعات خشکسالی رنج می‌برند، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی خشکسالی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دوره یک ساله گذشته تا پایان دی‌ماه 97، 72.2 درصد جمعیت ایران تحت تأثیر خشکسالی بوده است، اظهارکرد: 22.7 درصد جمعیت کشور با خشکسالی خفیف، 17.7 درصد جمعیت با خشکسالی متوسط، 13 درصد جمعیت با خشکسالی شدید و 28.7 درصد جمعیت با خشکسالی بسیار شدید درگیر بوده است.

البته جمعیت تحت تأثیر خشکسالی در بازه بلندمدت نیز بررسی می‌شود که ضیائیان در این باره گفت: 14.2 درصد جمعیت ایران با خشکسالی بسیار شدید بلندمدت است همچنین 47 درصد جمعیت کشور با خشکسالی شدید، 30.7 درصد جمعیت با خشکسالی متوسط و 5.1 درصد جمعیت با خشکسالی خفیف دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه اظهارکرد: بررسی داده‌های 10 ساله خشکسالی بیانگر آن است که 97 درصد مساحت ایران تحت تأثیر خشکسالی بلندمدت است. از این مقدار 53.6 درصد مساحت کشور با خشکسالی شدید، 12.7 درصد با خشکسالی بسیار شدید، 24.8 درصد مساحت با خشکسالی متوسط و 5.9 درصد مساحت با خشکسالی خفیف مواجه هستند.

ضیائیان در مورد وضعیت خشکسالی کشور در بازه کوتاه‌مدت یکساله گفت: در دوره یکساله منتهی به پایان دی‌ماه سال جاری، 19 درصد مساحت ایران از خشکسالی بسیار شدید، 10.5 درصد مساحت کشور از خشکسالی شدید، 23.3 درصد مساحت از خشکسالی متوسط و 20.9 درصد مساحت از خشکسالی خفیف تأثیر پذیرفته است.

روز گذشته ایمان بابائیان - سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی - ضمن پیش‌بینی وضعیت نرمال بارش برای ماه‌های پیش رو تاکید کرده بود: با توجه به گرمایش جهانی، روند بلندمدت بارش در کشور کاهشی است و برای چنین شرایطی تدوین و اجرای برنامه ملی جهت تأمین پایدار آب و اتخاذ روش‌های سازگاری با کم‌آبی به ویژه در جنوب شرق کشور ضروری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها