کد خبر: 266257
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

منشأ بوی نامطبوع پایتخت بالاخره مشخص شد؛

استاندار تهران: ریزش بشکه حاوی مرکاپتان منشأ بوی بد تهران بود

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نشست خبری امروز ضمن اشاره به 1113 پروژه استان‌داری در دهه فجر، از سلب حضانت برخی از کودکان کار از خانواده هایشان و همچنین منشان اصلی بوی بد تهران خبر داد.

استاندار تهران: ریزش بشکه حاوی مرکاپتان منشأ بوی بد تهران بود
کد خبر: 266257
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری وضعیت استان و مطالبات شهروندان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد و برنامه‌های آتی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

شروع عملیات اجرایی ادامه خط مترو 6 تهران به اسلامشهر با اعتبار 1200 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین؛ مقام عالی دولت در استان همچنین در مورد ادامه خط مترو 6 تهران به اسلامشهر گفت: عملیات اجرایی ادامه خط مترو 6 تهران به اسلامشهر با 1200میلیارد تومان اعتبار با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر آغاز خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: طرح‌هایی نظیر اتصال شبکه مترو شهر تهران به شهر‌های مرکز استان و نیز، احداث قطار حومه‌ای، از جمله برنامه‌هایی است که در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در دستور کار استان تهران قرار گرفته است.

بهره برداری از 15346 متر مربع مجتمع فرهنگی ورزشی


محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شاخص‌های توسعه‌ای، شامل فضا‌های ورزشی و بهداشتی به دلیل رشد فزاینده استان، باید شتاب و سرعت بیشتری داشته باشد که در همین راستا 15346 متر مربع مجتمع فرهنگی ورزشی در استان در ایام مبارک دهه فجر بهره برداری خواهد شد.

واگذاری 5575 واحد مسکن مهر در دهه فجر

مقام عالی دولت در استان تهران، همچنین گفت: در دهه فجر امسال نیز 5575 واحد مسکن مهر به متقاضیان در نقاط مختلف واگذار می‌شود.


وی همچنین در ادامه، ضمن اشاره به لزوم حمایت از تولید توسط بانک‌های عامل نیز تاکید داشت: متاسفانه، ساختار دست و پاگیر اداری و عدم همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش، باعث ایجاد شرایط نامطلوب در حوزه اشتغال و تولید استان تهران شده و اگر بانک‌ها از تصمیمات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در اعطای تسهیلات تبعیت نکنند، باید پاسخگوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باشند. همچنین باید به این مهم نیز توجه داشت که همه باید در کنار صیانت از اشتغال موجود، نسبت به ایجاد شغل جدید در استان، اهتمام ویژه داشته باشیم.


محسنی بندپی همچنین ضمن اشاره به لزوم تفکیک صف و ستاد، یادآور شد: در استان تهران به دلیل عدم تفکیک صف و ستاد، اعتباراتی که قاعدتا باید صرف توسعه و رفاه مردم استان شود، صرف طرح‌های ملی شده و باید نسبت به این مسئله چاره‌ای جدی بیاندیشیم.


وی افزود: در این راستا، بنده از رئیس جمهور درخواست کردم که با تدبیر ایشان، وزرا در چارچوب برنامه و اسناد توسعه استان، هماهنگ با مقام عالی دولت در تهران حرکت کنند. همچنین، تاکید رئیس جمهور نیز همواره بر این بوده که استان تهران، به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، باید چهره‌ای مطلوب‌تر از منظر شهری و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. به هر حال، حدود 17 درصد جمعیت کشور در استان تهران متمرکز شده و باید متناسب با رشد جمعیت در این استان، برنامه‌ریزی‌های منسجمی داشته باشیم.

بهره برداری از 4295 متر مربع بوستان روستایی


وی ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، توفیق خدمت در مناصب مختلف ملی و منطقه‌ای را داشته‌ام، اما شرایط استان تهران در مقایسه با سایر استان‌ها، به واقع متفاوت است. برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به استان تهران، باید شرایط ماندگاری روستاییان در سایر استان‌ها را فراهم کنیم. امسال نیز در همین راستا، دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها و ایجاد شرایط ماندگاری روستاییان، 17 هزار میلیارد تومان اعتبار را تخصیص داده که خدمات شایسته‌ای از جانب این تصمیم در خدمت روستاییان عزیز قرار گرفته است. در ضمن برای رفاه حال روستاییان عزیز استان 4295 متر مربع بوستان روستایی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح 59433 متر مربع بزرگ ترین پایانه گل خانه در ورامین

محسنی بندپی همچنین از افتتاح بزرگ ترین پایانه گل خانه در ورامین خبر داد و گفت: 59433 متر مربع پایانه گل خانه در ورامین افتتاح خواهد شد که بزرگ ترین مجموعه در این شهر است.

مقام عالی دولت در استان تهران، اشاره‌ای نیز به حوزه صنعت استان داشت و یادآور شد: 17 هزار واحد صنعتی در تهران مستقر بوده و بالغ بر 3 میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. به رغم خدمات بی‌شمار در حوزه عمرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان تهران، این استان آن‌گونه که شایسته بوده به جایگاه واقعی خود نرسیده و باید در راستای رفع این موانع تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

ریزش بشکه حاوی مرکاپتان منشا بوی بد تهران بود

وی همچنین درمورد منشا بوی بد تهران گفت: ریزش بشکه حاوی مرکاپتان منشا بوی بد تهران بود. منشا بوی نامطبوع تهران طبق تحقیقات از ترکیبات شیمیایی سولفور بود که در ماده مرکاپتان وجود دارد. ماده ای که در صنعت پلاستیک سازی و خط لوله گاز به اندازه زیادی وجود دارد.

محسنی بندپی افزود: طبق گزارش سازمان محیط زیست به ستاد مدیریت بحران و شهرداری تهران تنها منشا بو همین ماده بوده است. شایعاتی که درباره چاه پلاسکو، فاضلاب، خط گسل و گدازه های دماوند مطرح شده بود سندیت علمی نداشت

پیش تر این اتفاق در اصفهان هم رخ داده بود و عاملش ریزش یک بشکه 100 لیتری از همین ماده ملکاپتان بوده است و حدود 4 ساعت در سطح شهر این بو حس می شد.

اختصاص بودجه 70 میلیاردی برای از بین بردن بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی

وی ضمن ابراز تاسف از انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی افزود: بوی نامطبوع اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی برای ما مهم تر است. در بخش شمالی اتوبان تهران_قم کشتارگاه ها وجود دارد. پساب ها بدون استاندارد وارد فضای شهری می شود. از سوی دیگر گاوداری ها منشا مهمی هستند چون یک گاو 8 برابر یک انسان اثر آلایندگی در محیط دارد. کارخانه های لبنی و چرم سازی هم عاملان دیگر انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی هستند. همچنین آلات کوه که جایگاه زباله هاست آنقدر فضای بدی دارد که از 4 کیلومتری اش باید ماسک بزنید اما این موضوع آنقدر برای استانداری و دولت اهمیت دارد که 70 میلیارد بودجه برایش اختصاص دادیم.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای مبارزه با موقعیت توپوگرافی تهران

تهران یک معضل بزرگ دارد و آن هم شکل توپوگرافی آن است. محسنی بندپی با اشاره به این موضوع عنوان کرد: کاسه شکل بودن تهران باعث می‌شود تا باد به سختی در آن تردد داشته باشد و به همین دلیل هم هست که هر وقت امکان وزش باد در پایتخت مهیا می‌شود هوا تمیز است و اوج افزایش آلایندگی‌ها و وارونگی هوا در روزهایی است که باد نمی‌وزد. در همین راستا هم پروژه 200 هزار خودروهای دیزلی را در دستور کار قرار داده ایم. نوسازی ناوگان عمومی هدفی است که استانداری به طور ویژه آن را دنبال می‌کند.

اخذ حکم سلب حضانت عده‌ای از کودکان کار بعد از یک سال و نیم از دادستانی

بحث آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر معضل کودکان کار از دیگر موارد اشاره شده در این نشست خبری بود. محسنی بندپی به اخذ حکم سلب حضانت عده‌ ای از کودکان کار از خانواده هایشان اشاره کرد و گفت: هنگامی که کودکان کار را در محله‌های مختلف جمع‌آوری می‌کریم طبق قانون موظف بودیم بعد از حضور خانواده‌هایشان بچه‌ها را تحویل دهیم. به همین دلیل درخواستی به دادستانی دادیم مبنی بر اینکه اگر کودک کاری با ویژگی‌های مشخص بیش از سه دفعه از محله‌های مختلف جمع‌آوری شد، بتوانیم سلب حضانتش کنیم. موضوعی که بعد از یک سال و نیم اتفاق افتاد و حالا می‌شود از این کودکان در مراکز شبه خانواده نگه‌داری کرد و اقدامات مربوط به تربیت و آموزششان را هم انجام داد. از سوی دیگر کمیته امداد و بهزیستی اعلام آمادگی کردند که از کودکانی که برای امرار معاش خانواده و روزی 40 و 50 هزار تومان تکدی‌گری می‌کنند حمایت کنند. به خانواده‌های 2 نفره بیش از 215 هزار تومان و به خانواده‌های پنج نفره بیش از 590 هزار تومان داده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها