کد خبر: 266340
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۲:۵۸:۰۰
| |

البناء:

آیا بحران ونزوئلا با سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ مرتبط است؟

دولت آمریکا دریافت که توان تحریک تهران و دمشق را ندارد؛ بنابراین، کاراکاس را سوژه بعدی خود قرار داد، بی‌خبر از آنکه ممکن است در دام مسکو-تهران-دوحه-الجزایر-کاراکاس گرفتار شود. روسیه با چتر حمایتی هسته‌ای، از کاراکاس حمایت می‌کند؛ ضمن اینکه می‌تواند از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه هر تصمیمی برای دخالت نظامی آمریکا در آن، استفاده کند.

آیا بحران ونزوئلا با سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ مرتبط است؟
کد خبر: 266340
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محاسبات واشنگتن در مورد تشکیل ائتلاف سنی علیه ایران، به دلیل ضعف هم‌پیمانان عربی آن شکست خورد. علاوه بر اینکه، واشنگتن به دلیل عدم همراهی اروپا، نتوانست ارتش‌های اروپایی را در ورشو علیه ایران بسیج کند. ایالات متحده همچنین در سرعت بخشیدن به جنگ اسرائیل علیه ایران در خاک سوریه، شکست خورد.

رسانه عرب‌زبان البناء ادامه داد: در ادامه، دولت آمریکا دریافت که توان تحریک تهران و دمشق را ندارد؛ بنابراین، کاراکاس را سوژه بعدی خود قرار داد، بی خبر از آنکه ممکن است در دام مسکو-تهران-دوحه-الجزایر-کاراکاس گرفتار شود!

روسیه با چتر حمایتی هسته ای، از کاراکاس حمایت می کند. ضمن اینکه می تواند از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه هر تصمیمی برای دخالت نظامی آمریکا در آن، استفاده کند.

در واقع، ایالات متحده و هم پیمانان آن، با وجود قدرت نظامی عظیمی که در اختیار دارند، از وارد کردن ضربه نظامی به ایران ناتوانند، همانطور که نمی‌توانند از طریق تحریم‌های اقتصادی، ایران را وادار به تسلیم کنند.

بنابراین، ایالات متحده بار دیگر شکستی را به شکست‌های قبلی اش در مورد اجرایی شدن طرح خاورمیانه ای آن، می افزاید؛ طرحی که مبتنی بر از هم‌گسیختگی منطقه، از طریق براندازی دولت سوریه و سیطره کامل آمریکا بر تمام خاورمیانه است.

در واقع، این محور مقاومت بود که با پایداری مثال‌زدنی‌اش در حمایت از دولت ملی سوریه، مانع از تحقق این هدف آمریکا شد و با حمله استراتژیک حساب شده خود، اغلب مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در سوریه را بازپس گرفت.

و در حال حاضر، این محور در حال زمینه سازی برای اجرای مرحله آخر حمله راهبردی خود است، که با آزادسازی کامل فلسطین و ترسیم دوباره نقشه جهان عربی و اسلامی، پایان می‌یابد.

در این میان، ونزوئلا نیز با کمک حامیان ایرانی، ترک و روس خود، از دست‌یابی به یک پیروزی جدید در برابر ایالات متحده، دور نیست.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها