کد خبر: 266363
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از مشاجره ضرغامی و روحانی در شورای عالی فضای مجازی؛

ضرغامی ممنوع‌الورود شد یا قهر کرد؟/ ضرغامی: ممنوع‌الورودم نکردند، تکذیب می‌کنم

دامنه حاشیه‌های مواضع رییس‌جمهوری درباره حجاب به جلسه شورای عالی فضای مجازی هم رسید؛ جاییکه عزت‌الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صداوسیما اعتراض خودش را نسبت به این مواضع حسن روحانی اعلام کرده و روحانی در نهایت جلسه را به نشان ناراحتی ترک کرده است. هرچند ضرغامی این موضوع را تکذیب کرده است.

ضرغامی ممنوع‌الورود شد یا قهر کرد؟/ ضرغامی: ممنوع‌الورودم نکردند، تکذیب می‌کنم
کد خبر: 266363
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: دامنه حاشیه‌های مواضع رییس‌جمهوری درباره حجاب به جلسه شورای عالی فضای مجازی هم رسید؛ جاییکه عزت‌الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صداوسیما اعتراض خودش را نسبت به این مواضع حسن روحانی اعلام کرده و حسن روحانی در نهایت جلسه را به نشان ناراحتی ترک کرده است.

از آن پس ادعا شد که ضرغامی از حضور در جلسات بعدی این شورا و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی منع شده است. البته برخی اخبار غیرموثق حکایت از آن داشتند که این ممانعت با درخواست حسن روحانی به عنوان رییس دو شورا صورت گرفته و برخی نامه دفتر رهبری را بهانه کردند؛ هرچند که «رجانیوز» ماجرای نامه یا توصیه دفتر رهبری را تکذیب کرده است ولی هنوز هیچ کدام از اعضای دو شورا به صورت رسمی دلیل غیبت‌های ضرغامی در این جلسات را اعلام نکرده است. برهمین اساس احتمال می‌رود که رییس اسبق سازمان صداو سیما از حضور در این جلسات قهر کرده است.

ماجرای مشاجره چه بود؟

ماجرا از این قرار است که در جلسه شورای عالی فضای مجازی عزت‌الله ضرغامی به حسن روحانی اعتراض کرده بود و گلایه داشته که چرا چنین سخنانی درباره حجاب گفته و روحانی پاسخ داده او در مقامی نیست که از رئیس‌جمهور بازخواست کند و به ضرغامی گفته از جلسه بیرون برود. در نهایت روحانی به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کند. پس از این ماجرا امروز سایت جماران در خبری اعلام کرد که ضرغامی از حضور در جلسات شورای عالی فضای مجازی منع شده است.

محمد ایمانی دبیر سیاسی روزنامه کیهان در توضیح بیشتری از جزییات این ماجرا حتی مدعی شده که این مشارجه با عصبانیت همراه بوده است و روحانی صراحتا به ضرغامی گفته «من ‏نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون» و ضرغامی پاسخ داده است که «شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید.»

از دیگران بپرسید

عزت‌الله ضرغامی نیز درباره جزییات این اتفاق به روزنامه شرق چنین توضیح داد که «قرار شده است که کسی از بحث و جزییات درون جلسه، چیزی به بیرون از جلسه منتقل نکند. من هم چیزی نمی‌گویم. سایرین می‌توانند روایت‌های خود را از جلسه نقل کنند.»

واکنش رسانه‌های اصولگرا

در این میان نیز روزنامه جوان و رجانیوز نسبت به این اتفاق موضع‌گیری کردند. روزنامه جوان که در این اتفاق انتقادش را به عزت‌الله ضرغامی معطوف کرد و رجانیوز نیز به این مساله پرداخت که چرا ضرغامی در جلسات دو شورا حضور نداشته است.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان امروز در کانال تلگرامی خود از رفتار ضرغامی انتقاد کرده و خطاب به او گفته است: «شان حقوقی رییس‌جمهوری (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نباید در جمع زیردست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دوبه‌دو تا مرز شکستن او پیش ‌رفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با آن مواضع حقش هست. شان حقوقی ارجح است. ادبیات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است.»

سایت خبری رجانیوز هم طی پیگیری‌هایی که انجام داده بود، اعلام کرده است که اساسا ممانعتی وجود نداشته است و چنین منعی از سوی دفتر رهبر انقلاب صورت نگرفته است‎.‎

اتفاق خاصی رخ نداده است

البته احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو حقوقی شورای عالی فضای مجازی مشاجره ضرغامی و روحانی را یک سوءتفاهم عنوان کرده و گفته است: من چون در جلسه نبودم پیامدهای آن را نمی‌دانم اما چون در جلسات شورای‌عالی فضای مجازی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستم این بحث‌ها همیشه هست. این‌ها بحث‌های طلبگی است و ممکن است گاهی لحن تند شود.

او همچنین درباره صحت ترک جلسه شورای‌عالی فضای مجازی از سوی حسن روحانی گفت: مباحثه‌‌های طلبگی همین است. گاهی طلبه‌ای قهر می‌کند، اما برمی‌گردد و انشاالله این مساله حل می‌شود.

ضرغامی: تکذیب می‌کنم

بعد از تمام این ماجراها بود که عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با کیهان، به برخی اخبار درباره ممانعت از حضورش در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی واکنش نشان داد و ضمن تکذیب این موضوع گفت: اینها شایعه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها