کد خبر: 266383
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۴:۳۱:۰۰
| |

محمد تبرائی، دبیر اجرایی خانه احزاب:

اتهامات علیه کمالی دروغ و کذب است/ کمالی از شکایت منصرف شد

دبیر اجرایی خانه احزاب ایران نسبت به اتهامات عضو علی‌البدل این نهاد به حسین کمالی واکنش نشان داد و آن را سراسر دروغ و کذب دانست.

اتهامات علیه کمالی دروغ و کذب است/ کمالی از شکایت منصرف شد
کد خبر: 266383
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۴:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد تبرائی نسبت به مصاحبه عضو علی‌‌البدل این تشکل صنفی با یکی از خبرگزاری‌‌ها در هفته پیش واکنش نشان داد و گفت: شورای مرکزی خانه احزاب از سه فراکسیون اصلاح‌‌‌طلبان، مستقلین و اصولگرایان تشکیل شده است. در سه سال گذشته، همواره تعامل در راستای تحقق مطالبات صنفی سه فراکسیون برشمرده از اساسی‌‌‌ترین محورهای فعالیت شورای مرکزی خانه احزاب بوده است.

وی ادامه داد: تلاش برای اصلاح قانون احزاب با رویکرد تسهیل در فعالیت‌‌ها و کنشگری سیاسی احزاب، تشریک مساعی با وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون انتخابات با هدف افزایش میزان مشارکت احزاب در انتخابات، افتتاح بیش از 17 دفتر نمایندگی خانه احزاب استان‌‌‌‌ها و پیگیری، تصویب و تخصیص یارانه احزاب از مهمترین فعالیت‌‌های شورای مرکزی و در راس آن هیات رییسه این شورا در خانه احزاب است.

دبیر اجرایی خانه احزاب ایران در پاسخ به ادعای عضو علی‌‌البدل شورای مرکزی خانه احزاب درخصوص تصویب و تخصیص یارانه احزاب اظهار کرد: پیگیری‌‌‌ها و مذاکرات جدی در سال 95 منجر به تصویب یارانه شش میلیاردی در بودجه سال 96 شد. از این بودجه تصویب شده در مجلس پس از پیگیری‌‌‌های فراوان تنها دو میلیارد تومان تخصیص یافت. در همین راستا کمیسیون ماده 10 احزاب نیز به دلیل عدم وجود شاخص‌‌های قابل اتکا برای توزیع یارانه و محدویت زمانی جهت نگه داشت مبلغ یارانه در حساب وزارت کشور در اخر سال 96 تصمیم گرفت یارانه مذکور به صورت مساوی بین تشکل‌‌‌های استانی (13 تشکل) و ملی (58 تشکل) توزیع شود.

تبرائی افزود: این مصوبه با اجماع در کمیسیون مذکور به تصویب رسید. البته باید تاکید کرد که شورای مرکزی خانه احزاب نیز آیین‌‌‌نامه‌‌ای را تدوین کرد و برای کمیسیون فوق‌‌الاشاره ارسال کرد لیکن شاخص‌‌های اشاره شده در هر دو آیین‌‌نامه پیشنهادی کمیسیون ماده 10 قانون احزاب و شورای مرکزی خانه احزاب در سال اول توزیع یارانه قابل حصول نبود و موکول شد در پرداخت یارانه سال 97 با اجرای آیین‌‌نامه پرداخت یارانه هماهنگی شود. لذا هم کمیسیون مذکور و هم شورای مرکزی خانه احزاب به این جمع‌‌بندی رسیدند که یارانه تخصیص‌‌یافته سال 96 به صورت مساوی بین تشکل‌‌های سیاسی استانی و ملی توزیع شود.

وی درباره اینکه نظر فراکسیون‌‌های شورای مرکزی خانه احزاب درخصوص این روش توزیع یارانه چه بود و آیا در صحن شورای مرکزی تصمیم مذکور به رای گذاشته شد یا خیر؟ تصریح کرد: تصمیم کمیسیون ماده 10 احزاب در صحن جلسه شورای مرکزی نیز به رای گذاشته شد و با اجماع هر سه فراکسیون تصویب شد. لیکن یکی از اعضای علی‌‌البدل شورای مرکزی خانه احزاب با وارد کردن اتهامات بی‌‌اساس و استفاده از واژه‌‌‌های توهین‌‌‌آمیز نسبت به رییس خانه احزاب در عین حال که به تصمیم جمعی و مصوبه شورای مرکزی تعرض کرد و به هویت یک تشکل صنفی نیز توهین کرده است.

دبیر اجرایی خانه احزاب ایران اضافه کرد: هیات رییسه خانه احزاب نسبت به این رفتار غیرتشکیلاتی و صنفی عضو علی‌البدل خود ابراز تاسف می‌‌کند. البته ایشان عذرخواهی کردند و درصدد جبران برآمدند و از اینکه تصویر چهره ملی را خدشه‌‌دار کردند، ابراز تاسف خوردند و رئیس هیات رئیسه خانه احزاب هم به جهت کرامت خودشان از شکایت و صدور بیانیه صرف‌‌‌نظر کردند.

تبرایی ادامه داد: به عنوان دبیر اجرایی خانه احزاب و به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ضمن عذرخواهی از این رفتار خام و ناپسند عضو علی‌‌البدل خود و تصریح این نکته که اتهام وارده سراسر کذب و غیرواقعی است. به تشکل‌‌های سیاسی استانی و ملی اعلام می‌‌کنم توزیع یارانه سال 96 طبق مصوبه کمیسیون ماده 10 احزاب به صورت مساوی و صرفا به تشکل‌‌هایی تعلق می‌‌گیرد که خود را با قانون جدید تطبیق داده‌‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها