کد خبر: 266395
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

مسعود عالی پور وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

بی‌توجهی به احضاریه دادگاه چه پیامدی دارد؟

مدتی است علیه من شکایتی مطرح شده است و از طرف دادگاه احضاریه‌ای برایم ارسال شده است که به عقیده بنده اتهامی واهی و دروغ است اما من توجهی به ارسال احضاریه‌ها نکرده‌ام آیا عدم حضور من در دادسرا  به ضرر اینجانب است؟ لطفا راهنمایی کند.

بی‌توجهی به احضاریه دادگاه چه پیامدی دارد؟
کد خبر: 266395
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: مدتی است علیه من شکایتی مطرح شده است و از طرف دادگاه احضاریه‌ای برایم ارسال شده است که به عقیده بنده اتهامی واهی و دروغ است اما من توجهی به ارسال احضاریه‌ها نکرده‌ام آیا عدم حضور من در دادسرا به ضرر اینجانب است؟ لطفا راهنمایی کند.

پاسخ: مسعود عالی پور وکیل پایه یک دادگستری: به طور معمول در برگ احضاریه، عواقب بی‌توجهی به دستور مقام قضایی، قید می‌شود. این عواقب با توجه به جایگاه شخص احضار شده متفاوت است. اگر احضار شده «متهم» باشد، وفق ماده 179 قانون آیین دادرسی کیفری؛ متهمی که بدون عذر موجه حضور نیابد یا عذر موجه خود را اعلام نکند، به دستور بازپرس جلب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها