کد خبر: 266439
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از سلب حضانت برای کودکان کار تا رایگان شدن چند پارکینگ پایتخت

طرح قصاص برای اسیدپاشی، تیراندازی در هشتگرد، رایگان شدن پارکینگ‌ها، سلب حضانت برای کودکان کار و افزایش جرایم مالی سایبری مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از سلب حضانت برای کودکان کار تا رایگان شدن چند پارکینگ پایتخت
کد خبر: 266439
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۲۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس از ارسال طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: د‌ر این طرح بر قصاص نفس یا عضو به صورت کامل تأکید شده و همچنین با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس‌های تعزیری درجه یک تا چهار نیز پیش‌بینی شده است .

صبح امروز فردی با یک سلاح ژ. 3 با حضور در میدان شهرداری به سمت ساختمان شهرداری شهر جدید هشتگرد تیراندازی کرد. البته فرد تیرانداز دستگیر شد و این حادثه تلفات جانی نداشت.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران اعلام کرد: پیمانکار متخلف پارکینگ‌های طبقاتی شهید همت و باهنر در منطقه یک شهرداری تهران اخراج و این دو پارکینگ تا 22 بهمن‌ماه برای استفاده شهروندان رایگان شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نشست خبری امروز با اعلام اخذ حکم سلب حضانت برخی از کودکان کار گفت: درخواستی به دادستانی دادیم مبنی بر اینکه اگر کودک کاری با ویژگی‌های مشخص بیش از سه دفعه از محله‌های مختلف جمع‌آوری شد، بتوانیم سلب حضانتش کنیم. موضوعی که بعد از یک سال و نیم اتفاق افتاد و حالا می‌شود از این کودکان در مراکز شبه خانواده نگه‌داری کرد و اقدامات مربوط به تربیت و آموزششان را هم انجام داد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش پنج درصدی کشفیات مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در کشور طی هفته نخست بهمن ماه خبر داد.

معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران با بیان اینکه سازمان بهزیستی جهت گسترش و ایجاد شرایط شغلی به «معتادان بهبودیافته»، 15 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند، گفت: ا ز جمله شرایط اخذ این وام برای بهبودیافتگان، تجربه 18 ماه پاکی است و همچنین باید متقاضیان این وام دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم مالی و سازمان یافته پلیس فتا با اشاره به اینکه جرایم سایبری در سال جاری نسبت به سال گذشته 85 درصد افزایش داشته گفت: بیش از یک تریلیارد تومان، گردش مالی پرونده‌هایی است که در سایت‌های قمار دستگیر کرده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها