کد خبر: 266468
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

تعلل 9 ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه حوزه سلامت، آموزش و امنیت کشور باید به صورت ویژه دیده شوند از تعلل 9 ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش خبر داد.

تعلل 9 ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها
کد خبر: 266468
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول خضری با انتقاد از اینکه داروخانه ها و شرکت های پخش 9 ماه از بیمه ها طلب دارند، گفت: با سندیکای داروسازی، شرکت های تولید، واردات و پخش دارو جلساتی را داشتیم و تمامی آنها نسبت به تعلل 9 ماهه شرکت های بیمه‌گر و سیستم دارویی در پرداخت مطالبات شان انتقاد داشتند از سویی در گذشته مواد اولیه داروها با ارز مشخصی وارد کشور می شد و هزینه بسته بندی نیز کمتر بود اما در حال حاضر قیمت تمام شده دارو افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون های بهداشت، اجتماعی و مجلس در تلاش است هر اندازه که قیمت تمام شده دارو افزایش یابد در قالب یارانه در بیمه ها بگنجانند و مابه التفاوت را بیمه تقبل کند.

حلقه میان پزشک و بیمار باید توسط بیمه پر شود

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حلقه واسطه پزشک و بیمار باید توسط بیمه پر شود، تصریح کرد: با این اقدام از فساد مالی جلوگیری شده و نگرانی در مورد افزایش قیمت و ناآرامی برای بیماران پیش نمی آید زیرا طبق فرموده مقام معظم رهبری بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد.

وی یادآور شد: مسئولان وزارت بهداشت و دولت به طور مداوم مطرح می کنند که نگرانی برای افزایش قیمت دارو در سال 98 وجود ندارد و ما نیز خوشبین هستیم؛ هر چند دولت ادعا می کند رشد بودجه 11 درصد افزایش یافته اما در مجموع 5 و نیم درصد افزایش یافته همچنین بودجه حوزه سلامت نیز رشد اندکی داشته است.

بودجه حوزه سلامت، آموزش و امنیت کشور باید به صورت ویژه دیده شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه حوزه سلامت، آموزش و امنیت کشور باید به صورت ویژه دیده شوند، گفت: اتصال دانشگاه با صنعت و توجه به پژوهش های تقاضا محور و پارک های علم و فناوری باید در دستور کار قرار گیرد؛ البته بر اساس برنامه پنجم توسعه 30 درصد صنایع ما دانش بنیان باشد اما متاسفانه حتی 5 درصد این مصوبه هم تحقق نیافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: برنامه پنجم در زمان دولت احمدی نژاد آن هم در زمانی که قیمت نفت 140 تا 150 دلار بود تدوین شد اما متاسفانه به اقتصاد دانش بنیان توجه نشد.

خضری با بیان اینکه بیش از 90 درصد مواد اولیه دارویی دنیا توسط دو کشور چین و هند تامین می شود، یادآور شد: تامین مواد اولیه صنایع داروسازی محیط زیست را به شدت آلوده و همچنین نیاز به نیروی کار ارزان و آب فراوان دارد که هر کشوری رغبتی نسبت به تهیه مواد اولیه از خود نشان نمی دهد بنابراین اغلب کشورهای دنیا ترجیح می دهند از چین و هند که نیروی کار ارزان و آب فراوان دارد مواد اولیه دارویی را تامین کنند.

فرسوده بودن تکنولوژی و فناوری داروسازی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فرسوده بوده تکنولوژی و فناوری داروسازی تصریح کرد: 78 تا 80 شرکت تولید دارو در کشور در مقابل 280 شرکت واردات دارو در حال فعالیت هستند و این نشانه بی توجهی به خودکفایی است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها