بیماری نامشخص یک دیپلمات،موجب خروج نیمی از کارکنان سفارت کانادا در کوبا شد

در پی ابتلای یک دیپلمات دیگر به یک بیماری رازآلود در کوبا، دولت کانادا اعلام کرد، تا نیمی از کارکنان خود در سفارتش در کوبا را کاهش می‌دهد.

بیماری نامشخص یک دیپلمات،موجب خروج نیمی از کارکنان سفارت کانادا در کوبا شد
کد خبر: 266573
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی ابتلای یک دیپلمات دیگر به بیماری نامشخص در کوبا، کانادا تعداد کارکنان خود را در سفارت کوبا به نصف کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی ابتلای یک دیپلمات دیگر به یک بیماری رازآلود در کوبا، دولت کانادا اعلام کرد، تا نیمی از کارکنان خود در سفارتش در کوبا را کاهش می‌دهد.

کانادا تأیید کرد که از اوایل سال 2017، 14 مورد از مشکلات جسمانی نامشخص گزارش شده است. 26 نفر از کارکنان در سفارت آمریکا در کوبا نیز دچار اینگونه مشکلات سلامتی شده‌اند.

جوزفینا ویدال، سفیر کوبا در کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولتش این اقدام را غیرقابل توجیه می‌داند، اما کوبا همچنان متعهد به حفظ روابط خوب دوجانبه است.

کانادا در ماه نوامبر پس از این‌که سیزدهمین مورد از این بیماری نامشخص اعلام شد، اعلام کرد که تمام گزینه‌های لازم درباره سفارتش در کوبا را مدنظر قرار می‌دهد. اکنون کانادا در نظر دارد که از حدود 16 نفر از کارکنان در سفارت این کشور، تعداد کارکنان خود را تا هشت نفر برساند.

همچنین کانادا در اواخر ماه آوریل به خانواده‌های کارکنانش در سفارت این کشور در کوبا دستور داده است که به کشور بازگردند.

با این حال کانادا اعلام کرده است که به داشتن سفیر در هاوانا ادامه خواهد داد.

مقامات اعلام کردند که تمام امور کنسولی برای کانادایی‌های مقیم کوبا برقرار خواهد بود، اما مقامات کانادایی اعلام کردند دیگر برنامه‌ها ممکن است در هفته‌های آینده برقرار شود یا کارکنان دیپلماتیک کانادا خارج از کوبا این کارها را انجام دهند.

کوبا یکی از مقاصد توریستی محبوب برای کانادایی‌ها بوده و دولت کانادا اعلام کرده است هیچ شواهدی مبنی بر ناراحتی یا نارضایتی در میان مسافران کانادایی وجود ندارد.

هم چنین یک مقام ارشد کانادا اعلام کرد که از ابتدای این ماجرا کوبا همکاری کرده است. مقامات کوبایی نیز همانند مقامات کانادایی دچار ناامیدی شده‌اند.

یک مقام کانادایی نیز تاکید کرد: روابط با کوبا بسیار مستحکم است.

کوبا بارها هرگونه دخالت در این بیماری نامشخص را رد کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها