پایان نشست وزرای خارجه 6 کشورهای عربی در اردن با محوریت بحران‌های منطقه

نشست مشورتی وزرای خارجه شش کشور عربی امروز (پنج‌شنبه) در منطقه بحرالمیت اردن با محوریت بررسی بحران‌های منطقه برگزار شد.پیشتر هدف از این نشست هماهنگی موضعگیری‌های کشورهای شرکت کننده درباره موضوعات مطرح شده در راستای منافع دو جانبه کشورها و منافع مشترک کشورهای عربی اعلام شده بود.

پایان نشست وزرای خارجه 6 کشورهای عربی در اردن با محوریت بحران‌های منطقه
کد خبر: 266577
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست مشورتی وزرای خارجه شش کشور عربی امروز (پنج‌شنبه) در منطقه بحرالمیت اردن با محوریت بررسی بحران‌های منطقه برگزار شد.

در این نشست مشورتی که عبدالله دوم، پادشاه اردن میزبان شش کشور عربی عربستان، امارات، کویت، بحرین، مصر و اردن که در کاخ ملک حسین در منطقه بحرالمیت اردن بود، بر اهمیت هماهنگی مشترک کشورهای عربی برای حل بحران‌های منطقه و آنچه "دخالت‌های ایران" خوانده می‌شود، تاکید کرد.

در این نشست صباح خالد الحمد الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت، عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر خارجه امارات، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه و نیز ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن حضور داشتند.

پیشتر هدف از این نشست هماهنگی موضعگیری‌های کشورهای شرکت کننده درباره موضوعات مطرح شده در راستای منافع دو جانبه کشورها و منافع مشترک کشورهای عربی اعلام شده بود.

این نشست پیش از نشست سران کشورهای عربی برگزار شد که آمریکا جهت "مقابله با خطرات ایران در منطقه" خواستار برگزاری آن شده است. قرار است این کشورها اواسط ماه آتی میلادی در نشستی در لهستان تقویت ثبات در خاورمیانه و اقدامات لازم برای مقابله با خطر تروریسم و "نفوذ ایران" را بررسی کنند.

همچنین نشست اردن پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در واشنگتن در تاریخ ششم فوریه آتی برای بررسی اقدامات ائتلاف برای نابودی داعش برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها