محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش:

تنها راه مقابله با تحریم‌ها مقاومت است/ می‌توانیم مقابل قلدری و زورگویی بایستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحریم‌های بی‌رحمانه حتماً سختی‌هایی را دارد، اما تنها راه مقابله با آن پایداری و مقاومت است.

تنها راه مقابله با تحریم‌ها مقاومت است/ می‌توانیم مقابل قلدری و زورگویی بایستیم
کد خبر: 266615
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۵:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بطحایی در «همایش کشوری نیمکت‌های سوخته و یادواره شهدای زینبیه و ثارالله» در میانه بیان کرد: بمباران هشت سال دفاع مقدس یکی از شقاوت‌مندانه‌ترین رفتارهایی بود که دشمن با سنگ دلی تمام به کشورمان روا داشت و با خیال خود، از این روش می‌خواست مقاومت مردم را از بین برده و امید، استقلال و باور را در بین مردم بخشکاند.

وی ادامه داد: وقتی دشمن توان مقابله با رزمندگان کشور در خط مقدم را پیدا نکرد، به شهرها حمله‌ور شد که در این حملات کودکان و نوجوانان در معرض خطر قرار گرفتند. هنوز هیچ‌گونه اعلامیه جهانی برای حوادثی همچون بمباران مدارس در میانهصادر نشده است و عدم صدور اعلامیه جهانی برای محکومیت بمباران مدارس، چهره منافقانه مجامع بین‌المللی را رسوا کرد. امروز حوادثی نظیر بمباران میانه در یمن، فلسطین، افغانستان و صدها نقطه دیگر در دنیا رخ می‌دهد که نشانگر ننگ پایدار برای استکبار و استعمار جهانی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: صدها کودک و نوجوان در یمن زیر بمباران سردمداران رژیم سعودی قرار دارند و ده‌ها هزار کودک فلسطینی نیز زیر بمباران صهیونیست‌های حیوان صفت جان می‌دهند. در تمام این جنایت‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم، نقش آمریکا و رژیم صهیونیست آشکار بوده، اما باز مجامع بین المللی سکوت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد مسئولیت راهبری و نظارت کنوانسیون 54 ماده‌ای حقوق کودک را برعهده دارد و اگر کشوری سرویس ویژه برای شکایت کودکان قرار ندهد، مدام در مجامع بینالمللی مورد اتهام قرار می‌گیرد و امکان دارد علیه آن کشور قطعنامه نیز صادر کنند؛ اما این کنوانسیون در مقابل این همه جنایت سکوت کرده و اشک تمساح می‌ریزد.

وی در خصوص برگزاری همایش کشوری نیمکت‌های سوخته، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش فرصتی بود تا به جامعه بین المللی تلنگری وارد شود. کودکان معصوم در جنگ‌ها و تجاوزات به جوامع محروم، همواره مثل اهرم فشار به جامعه هدف، مورد سو استفاده قرار می‌گیرند. آمریکا با همان هدف قبلی خود و به منظور مجاب کردن ایران برای پیروی از سیاست‌های زورگویانه‌اش، به دنبال ناامید کردن مردم ایران است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکانات کنونی قابل قیاس با 40 سال گذشته نیست، خاطرنشان کرد: می‌توانیم مقابل قلدری و زورگویی بایستیم و با تدبیر، مدیریت، بصیرت، مقاومت و پایداری از این جنگ ناجوانمردانه خارج شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها