کد خبر: 266730
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۰۹:۵۹:۰۰
| |

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری:

فضای مجازی به نفع انقلاب مدیریت شود/ باید از امام ممنون باشیم که باب شهادت و بهشت را برای ملت باز کردند/ آفرین بر آنها که گفتند «می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم»

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام این باور را به مردم داد که اسلام می‌تواند مدیریت و حکومت داشته باشد، گفت: معجزه امام این بود که اسلام را عزیز کرد.

فضای مجازی به نفع انقلاب مدیریت شود/ باید از امام ممنون باشیم که باب شهادت و بهشت را برای ملت باز کردند/ آفرین بر آنها که گفتند «می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم»
کد خبر: 266730
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم 12 بهمن که در حرم مطهر امام خمینی در بیان فضایل شهادت با ذکر حدیثی از پیامبر گفت: شهادت فقط مخصوص اولیا الله است که از زمان واقعه کربلا بسته شد اما امام خمینی(ره) این درب را بعد از قرن‌ها باز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای باز مجازی موجب بسیاری از ناهنجاری‌ها شده است، تاکید کرد: این فضا باید به نفع انقلاب و مردم مدیریت شود.

وی افزود: امام برای اسلام قدرتی مثال‌زدنی به وجود آورد، اسلامی که قدرت خودش را از دست داده بود اسلامی که غربی‌ها ان را عامل عقب‌ماندگی می‌دانستند. طاغوتی‌ها می‌گفتند باید برویم دنبال علم، فناوری و صنعت و همان راهی که غربی‌ها رفته‌اند، اسلام به درد زندگی نمی‌خورد و نمی‌تواند مدیریت کند چرا اسلام برای 1400 سال پیش بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: معجزه‌ای که امام کرد این بود که اسلام را عزیز کرد به مسلمان‌ها نشان داد که اگر اسلام می‌خواهید و اگر دنیای خوب و رفاه می‌خواهید به اسلام بپیوندید به مردم ما هیهات من الذله را یاد داد.

وی ادامه داد: مردم هم بعد از دعوت امام گفتند چرا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها زمام امور را در دست بگیرند؟ چرا ذلت را برای بیاورند؟ برای همین هم دعوت امام را لبیک گفتند. آفرین بر آنها که گفتند می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم. از این پس بود که هیهات من الذله شعار محرومان شد.

جنتی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی امام دوباره اسلام را زنده کرد، گفت: امام مردم را به این باور رساند که اسلام می‌تواند دنیا را اداره کند، مسلمان‌ها ضعیف بودند امام نشان داد که اگر می‌خواهند قوی شوند باید به اسلام واقعی بپیوندند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مردم ببینید 40 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد در این 40 سال تمام دنیا تلاش کردند این قدرت را بشکنند، حکومت اسلامی برای دنیا نامفهوم بود، می‌گفتند اسلام برای نماز است بروند نماز بخوانند در مساجد و حسینیه‌ها جمع شوند اما منکر این بودند که اسلام می‌تواند قدرت سیاسی و اجتماعی باشد.

وی گفت: شرق و غرب معتقد بودند طرح حکومت اسلامی کارآمد نیست و اگر گروهی سر کار آمد نهایتا یکی دو سال می‌ماند یا ما آن را می‌شکنیم اما دیدند قدرت باقی ماند و در این 40 سال آمریکا و متحدانش تلاش کردند قدرت حکومت اسلامی را بشکنند اما نتوانستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها