کد خبر: 266812
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۲:۳۱:۰۰
| |

سرود شاهنشاهی پخش نشد، فیلم ورود امام را قطع کردند

روز 12 بهمن سال 57 آرم تلویزیون به شکل دو شیر که به جای سرنیزه گل در دست داشتند، نشان داده شد. به جای سرود شاهنشاهی نیز سرود «ای ایران،‌ ای مرز پرگهر» پخش شد. طبق اعلام قبلی کارکنان اعتصابی رادیو تلویزیون، قرار بود در آن روز صحنه‌های مربوط به ورود امام خمینی به کشور به صورت زنده برای مردم پخش شود.

سرود شاهنشاهی پخش نشد، فیلم ورود امام را قطع کردند
کد خبر: 266812
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه کیهان در بعدازظهر 12 بهمن 57 در صفحه دوم خود راجع به دلیل قطع برنامه پخش مستقیم ورود امام خمینی به فرودگاه مهرآباد اینگونه نوشت: «نظامیان مستقر در تلویزیون ملی ایران صبح امروز از ادامه پخش مستقیم برنامه ورود امام خمینی به وطن جلوگیری کردند. آن‌ها دلیل جلوگیری از برنامه را پخش نشدن سرود شاهنشاهی و تصویر شاه در ابتدای برنامه ذکر کردند.»

مدیرعامل سازمان رادیو تلویزیون، امیر مسعود برزین که رییس سابق دفتر مخصوص فرح پهلوی بود، در گفت‌و‌گویی با صدای ایران علت عدم پخش مراسم ورود رهبر انقلاب را اعمال نفوذ عوامل چپ‌گرای اعتصابی در تلویزیون عنوان کرد.

آنچه در ‌‌نهایت از صحنه ورود امام خمینی به کشور در تلویزیون در شب 12 بهمن 57 برای مردم پخش شد، فیلم‌هایی بود که به گفته کارکنان تلویزیون از یک فیلمبردار ایتالیایی خریده بودند و این تصاویر یک‌هزارم واقعه نبود.

به نوشته روزنامه‌ها، بسیاری از مردم در شهرهای تبریز و شیراز از عصبانیت تلویزیون‌های خود را از خانه به بیرون پرت کردند.

امام

منبع: تاریخ ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها