کد خبر: 266960
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۲۶:۰۰
| |

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

وضعیت معیشتی صیاد سنتی روز به روز تضعیف می‌شود/ تورهای خالی صیادان سنتی با صیدهای غیر مجاز صنعتی

احمد مرادی عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه عمده ترین مشکل صیادان سنتی صید غیرمجاز صیادان صنعتی است،گفت: دلالان وافراد خاص از دریا استان هزمزگان درآمد مناسبی کسب می‌کنند ودر این میان وضعیت معیشتی و اقتصاد صیاد سنتی روز به روز تضعیف می‌شود.

وضعیت معیشتی صیاد سنتی روز به روز تضعیف می‌شود/ تورهای خالی صیادان سنتی با صیدهای غیر مجاز صنعتی
کد خبر: 266960
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مرادی درباره وضعیت صیادی در استان هرمزگان، گفت: وضعیت صید وصیادی در استان هرمزگان شرایط مساعدی ندارد بنابراین در این راستا بسیاری از صیادان با مشکلات اقتصادی و درآمدی روبرو شده اند زیرا صیادان صنعتی با صید ماهی های خرد و کوچک ارتزاق صیادان سنتی را به نوعی فلج کرده‌اند.

عمده ترین مشکل صیادان سنتی صید های غیر مجاز صیادان صنعتی است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد با صیدهای بدون حساب وکتاب کشتی‌های صنعتی تورهای صیادان سنتی از صید خالی شود تصریح کرد: عمده ترین مشکل صیادان سنتی صیدهای غیرمجاز صیادان صنعتی است زیرا صیادان صنعتی غیر مجاز علاوه بر آسیب اقتصادی به صیادان سنتی به اکوسیتم دریایی استان هرمزگان نیز آسیب وارد کرده‌اند.

مرادی افزود: اقدامات غیر مجاز صیادان صنعتی در استان هرمزگان را به سازمان شیلات منتقل کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده‌ایم واین در حالی است که صیادان سنتی به شدت نسبت به آینده شغلی شان احساس خطر می‌کنند.

افزایش نرخ ماهی تنها برای کمبود صید است

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ماهی تنها برای کمبود صید است تصریح کرد: دلالان وافراد خاص از دریای استان هرمزگان درآمد کسب می کنند و از همین رو شاهد هستیم که سرانه مصرف ماهی نیزدر کشور کاهش یافته است بنابراین اگر فکری برای توقف صیدهای غیر مجاز توسط صیادان صنعتی نشود درآینده‌های نه چندان دور باید با صیدآبزیان در استان هرمزگان خداحافظی کرد.

اقتصاد بخش اعظمی از مردم هرمزگان وابسته به صید است

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه استان هرمزگان با داشتن حدود 30 هزار ملوان و 2400 کیلومتر مربع ساحل و دریا نیازمند نگاه ویژه به حوزه صید وصیادی است یادآورشد: اقتصاد معیشتی بخش اعظمی مردم استان هرمزگان وابسته به صید وصیادی وصنعت شیلات است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها