کد خبر: 267128
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۲:۳۶:۱۸
| |

چرا دختران خراسان‌شمالی ترک تحصیل می‌کنند؟

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بیشترین بازماندگان از تحصیل در این استان متعلق به شهرستان راز و جرگلان است، ادامه داد: بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دانش آموزان دختر هستند.

چرا دختران خراسان‌شمالی ترک تحصیل می‌کنند؟
کد خبر: 267128
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۲:۳۶:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ سعیدی با بیان اینکه بیشتر دانش آموزانی که اقدام به ترک تحصیل می‌کنند در مقطع متوسطه اول است، اظهار کرد: طی سال جاری 652 دانش آموز ترک تحصیل کردند.

وی تصریح کرد: ازدواج زودهنگام، استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی کار و ممانعت از آمدن این افراد به مراکز شبانه روزی از جمله عللی است که سبب می‌شود تا دانش آموزان ترک تحصیل کنند.

سعیدی عنوان کرد: 120 کلاس در این استان به صورت یک و دو نفره مدیریت می‌شود و این به معنای آن است در مدارس استان به ازای 10.5 دانش آموز یک معلم وجود دارد.

پیش از این عباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال گذشته از ترک تحصیل 152 دانش آموز دختر مقطع متوسطه در استان خبر داد و گفته، طی سال جاری 152 دانش آموز دختر مقطع متوسطه در بازه سنی 13 تا 15 در استان ازدواج کرده و از تحصیل بازمانده‌اند.

وی ادامه داد: این دختران بیشتر در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند که به دلیل وجود مسائل مختلف در سنین پایین ازدواج کرده اند. فقر فرهنگی، تعصبات قومی و قبیله‌ای، مشکلات اقتصادی از مهمترین دلایل ازدواج زودهنگام این دانش آموزان محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که براساس آمار ثبت احوال در این استان 900 دختر در بازه سنی 10 تا 15 سال ازدواج کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در بازه سنی 10 تا 12 مربوط به مقطع ابتدایی می‌شود، بقیه دانش آموزانی هم که در گروه سنی 13 تا 15 سال ازدواج کرده‌اند یا در مدارس روزانه یا آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان در مقایسه با سال گذشته از کاهش 30 درصدی برخوردار است، گفت: سال گذشته در مجموع مقطع متوسطه اول و دوم در سطح استان حدود 1300 نفر از تحصیل به علل مختلف بازماندند.

سعیدی افزود: طی سال جاری براساس لیست ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش در سطح استان در دو مقطع متوسطه اول و دوم حدود 800 دانش آموز موفق به ثبت نام و حضور در کلاس درس نشده‌اند که هنوز شناسایی دانش آموزان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها