کد خبر: 267181
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۰:۴۸:۰۰
| |

محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

فروش ملک مشاع از چه طریقی امکان پذیر است؟

ملکی را به صورت سه دانگ سه دانگ با یکی از بستگانم شریک هستم اما به دلیل اختلافاتی که ایجاده شده خواهان فروش ملک هستم در حالی که شریک اینجانب به هر دلیلی حاضر به فروش سهم خود نیست و مشکلاتی را در این رابطه برایم ایجاد کرده است لطفا در این رابطه راهنمایی کنید.

فروش ملک مشاع از چه طریقی امکان پذیر است؟
کد خبر: 267181
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد، شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: با سلام ملکی را به صورت سه دانگ سه دانگ با یکی از بستگانم شریک هستم اما به دلیل اختلافاتی که ایجاده شده خواهان فروش ملک هستم در حالی که شریک اینجانب به هر دلیلی حاضر به فروش سهم خود نیست و مشکلاتی را در این رابطه برایم ایجاد کرده است لطفا در این رابطه راهنماییم کنید.

پاسخ : محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری: در صورتی که ملک طبق گواهی اداره ثبت و املاک «غیر قابل افراز» باشد یعنی ملک قابل تقسیم نباشد هر یک از شرکا می‌­توانند با مراجعه به دادگستری درخواست فروش ملک کنند که در این صورت ملک از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

لازم به ذکر است در مزایده کارشناس، ارزش پایه­‌ای برای ملک تعیین می­‌کند و کسی برنده مزایده است که بالاترین پیشنهاد را داده باشد.

نکته این است که عدم حضور شریک یا ثالث در جلسه مزایده مانع از انجام مزایده ملک نخواهد بود و همان شخصی که درخواست فروش کرده است خودش هم می‌تواند این ملک را خریداری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها