کد خبر: 267203
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۵:۰۱:۲۳
| |

فعال شدن گمرک در نمایشگاه تهران برای ترخیص موقت کالا

معاون وزیر صنعت از مذاکره با گمرک برای فعال‌سازی گمرک در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران خبر داد و گفت: بر این اساس ترخیص موقت و دائم کالاها در این محل انجام خواهد شد.

فعال شدن گمرک در نمایشگاه تهران برای ترخیص موقت کالا
کد خبر: 267203
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۵:۰۱:۲۳

اعتمادآنلاین| بهمن حسین‌زاده معاون وزیر صنعت در خصوص مذاکره با گمرک جمهوری اسلامی ایران برای ترخیص موقت و کامل کالاهای تولیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاکراتی صورت گرفته و در مرحله نهایی قرار دارد که بر مبنای آن، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تهران بتوانند کالاهای خود را به صورت موقت یا کامل ترخیص کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر برخی شرکت‌های داخلی و خارجی اگر بخواهند خطوط تولید خود و یا ماشین‌آلات را برای نمایش به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بیاورند، با مشکلات ترخیص کالا و بازگشت آن در گمرکات مواجه هستند که بر این اساس، تلاش ما این است که زمینه‌ای را فراهم کنیم تا ترخیص موقت و یا کامل این کالاها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مذاکرات با گمرک انجام شده و مراحل نهایی را می‌گذراند که امیدواریم بتوانیم با حضور مأموران گمرک، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، کار ترخیص را با سرعت انجام دهیم.

حسین‌زاده ادامه داد: مذاکرات ما با گمرک همین‌طور مربوط به این می‌شود که تخفیف در تعرفه‌ها برای ورود این کالاها از سوی گمرک ارائه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌ اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز گفت: مذاکرات نهایی برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه انجام شده و بر این اساس پیگیر هستیم که بتوانیم تفاهمنامه‌ای با سوریه منعقد کنیم و صنعتگران و تولیدکنندگان کشور را در این نمایشگاه شرکت داده و در بازسازی سوریه مشارکت کنیم.

وی اظهار داشت: تمهیدات لازم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و قرار بر این است که نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، مهرماه سال 98 برگزار شود.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، از استقبال برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری نمایشگاه در قطر و عمان نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه‌ها را محلی برای نمایش توانمندی‌های صادراتی کشورها دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا پیش از حضور در بازارهای هدف، به صورت متوالی در نمایشگاه‌های این کشورها حضور پیدا کرده و سپس وارد فضای بازار می‌شوند تا بتوانند علاوه بر معرفی توانمندی‌های خود، از علایق بازار و مشتریان اطلاع یابند.

وی گفت: هدف دوم از برگزاری نمایشگاه‌ها، تقویت تعاملات بین بخش خصوصی ایران با سایر کشورهای دنیا است تا بتوان توانمندی‌ها و دستاوردهای تولیدی و خدماتی کشور را با خلاقیت، معرفی کرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه گستره صنایع در کشور بسیار زیاد است، افزود: صنعتگران ممکن است از توانمندی‌های رقبای خود در بازارهای داخلی و خارجی بی‌اطلاع باشند که حضور در نمایشگاه می‌تواند زمینه را برای آگاهی از این توانمندی‌ها فراهم نماید؛ ضمن اینکه صِرف برگزاری نمایشگاه، معیار توسعه صادرات نیست بلکه مذاکرات رودررو بسیار مهم تلقی شده و ما نیز تلاش داریم آن را گسترش دهیم. همچنین تمام کوشش ما این است که بتوانیم هر چه بیشتر شرکت های خارجی را جهت حضور در بازار ایران ترغیب کنیم.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی در 15 کشور دنیا در سال آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: سال آینده در 15 کشور دنیا نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه تقویم نمایشگاهی را تقویت کرده‌ایم تا بتوانیم به واسطه برگزاری نمایشگاه‌ها، فروش بیشتر شرکت‌های تولیدی و صادراتی را رقم زده و اشتغالزایی بیشتری را برای آنها تضمین کنیم.

حسین‌زاده گفت: شورای هماهنگی انجمن‌ سایت‌های نمایشگاهی را تشکیل و فعال خواهیم کرد و در عین حال به عنوان سیاستگذار، فرآیندهای اخذ مجوز را کاهش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری نمایشگاه‌ها را متوقف کرده بودیم اما اکنون بنا داریم تا مجدد نمایشگاه‌های پرمخاطب را در این ایام برگزار نماییم ضمن اینکه ممکن است برخی نمایشگاه‌ها دوبار در سال برگزار شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مذاکراتی با شورای ترافیک و شورای شهر تهران انجام داده‌ایم تا بتوانیم ایستگاه مترو را در نمایشگاه بین‌المللی برپا کنیم و در کنار آن، پارکینگ‌های طبقاتی را نیز احداث کرده تا مردم برای بازدید از نمایشگاه‌ها دچار معضل نشوند. به هر حال رسیدن خط مترو به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، منتظر تصمیم شورای عالی ترافیک است.

حسین‌زاده در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر مشارکت ایران در اکسپوی 2020 دبی گفت: ایران حضور قدرتمندی را در این اکسپو خواهد داشت و مجوزهای لازم را کسب کرده است به این معنا که زون لازم در این نمایشگاه برای حضور ایران انتخاب شده و فرصت‌های خود را در آن به نمایش خواهیم گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: آگهی فراخوان برای طراحی و مشاوره برای حضور در اکسپوی دبی را از هفته قبل منتشر کرده و با استانداران برخی کلانشهرها صحبت کرده‌ایم تا بتوانند فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری خود را در اختیار ما قرار دهند تا در 2000 زمینی که غرفه ایران در اکسپوی دبی دارد، آنها را نمایش دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از مذاکره با سازمان توسعه تجارت ایران برای کاهش فرآیند صدور مجوزهای برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: فرآیندهای 6 ماهه به 45 روزه کاهش خواهد یافت.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها