کد خبر: 267220
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

در واکنش به درخواست اسرائیل؛

دبیرکل سازمان ملل: نیروهایمان در الخلیل می‌مانند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تصمیم تل‌آویو در مخالفت با تمدید فعالیت هیئت این سازمان در الخلیل اعلام کرد، سازمان ملل به فعالیتش در شهر الخلیل به منظور حفاظت از فلسطینیان ادامه خواهد داد. 

دبیرکل سازمان ملل: نیروهایمان در الخلیل می‌مانند
کد خبر: 267220
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: گوترش به همراه کشور‌های عضو و طرف‌های مربوطه به فعالیت خود برای تضمین حفاظت و سلامتی غیرنظامیان فلسطینی ادامه می‌دهد.

به گزارش النشره، براساس این بیانیه، گوترش بر پایبندی خود به راهکار دو کشوری، حفظ اصول و دیدگاه‌های مندرج در توافق‌نامه اسلو، قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و دیگر توافق‌نامه‌های در حال اجرا تاکید کرد.

وی درخصوص فعالیت هیئت موقت سازمان ملل در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری فلسطین به بیانیه مشترک وزرای خارجه ایتالیا، نروژ، سوئد، سوئیس و ترکیه اشاره کرد که به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی درباره عدم تمدید دوره مأموریت این هیئت صادر کردند.

هیئت موقت سازمان ملل در الخلیل براساس پیمان اسلو 2 در سال 1995 تشکیل شد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها بتوانند به توافقی برای حفاظت از فعالیت طولانی مدت و ارزشمند این هیئت بین‌المللی در ممانعت از وقوع درگیری‌ها و حفاظت از فلسطینیان ساکن الخلیل دست یابند.

گفتنی است، ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه به اعضای هیأت سازمان ملل در الخلیل اعلام کرد که مأموریت آن‌ها در این شهر تمام شده و باید الخلیل را ترک کنند.

منبع: خبرگزاری‌دانشجو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها