کد خبر: 267265
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

افشای نقش آمریکا در شکنجه زندانیان یمنی

تحقیقات یک روزنامه آمریکایی از نقش بازجویان آمریکایی در شکنجه زندانیان یمنی همراه با بازجویان اماراتی در این کشور جنگ‌زده حکایت دارد.

افشای نقش آمریکا در شکنجه زندانیان یمنی
کد خبر: 267265
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تحقیقات یک روزنامه آمریکایی از نقش بازجویان آمریکایی در شکنجه زندانیان یمنی همراه با بازجویان اماراتی در این کشور جنگ‌زده حکایت دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین؛ روزنامه آمریکایی دیلی بیست در گزارشی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده وبه نقل از شهادت دو بازداشت‌شده سابق این زندان‌ها خبر داد: با وجود آنکه اماراتی‌ها آنها را بازداشت کرده بودند اما حداقل یک بازجوی آمریکایی در زمان شکنجه وحشیانه آنها حضور داشته است.

آنها در رابطه با نوع شکنجه‌های به کار گرفته شده علیه آنها نیز گفتند: کتک زدن، شوک الکتریکی، تجاوز جنسی و استفاده از سگ‌های وحشی از جمله این شکنجه‌ها بوده است.

به گفته این زندانیان سابق برخی از بازجویان یونیفرم‌های آمریکایی به تن داشتند و در حین شکنجه نیز مسایلی را در گوش شکنجه‌گر نجوا می‌کردند.

دیلی بیست همچنین به نقل از جنیفر جیبسون، فعال حقوقی آمریکایی تاکید می‌کند: گفته‌های این دو بازداشت‌شده اهمیت پرسش‌های مطرح شده در رابطه با دست داشتن آمریکا در عملیات شکنجه‌ای که متحدین واشنگتن آن را مدیریت می‌کنند بیشتر می‌کند.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است فرماندهی مرکزی آمریکا، سفارت آمریکا در امارات متحده عربی و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حاضر به اعلام نظر در رابطه با این مسئله نشدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها