کد خبر: 267327
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۸:۵۶
| |

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز:

آبروی آمریکا با لغو برجام رفت

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آمریکا با لغو قرارداد برجام آبروی ملت و دولت خود را برد، گفت: در دنیا کسی شما را قبول ندارد، و حیثیتی نیز برایتان باقی نمانده است.

آبروی آمریکا با لغو برجام رفت
کد خبر: 267327
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۸:۵۶

اعتمادآنلاین| مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز شنبه شب در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درسالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم بیان کرد: تحلیل ها و گزارش هایی که در کشورهای قدرتمند شکل می گیرد، حاکی از آن است که در 40 سال گذشته موضوع انقلاب اسلامی اذهان مقام های آمریکایی از جمله وزیر دفاع، رئیس پنتاگون و مشاور امنیت ملی و همچنین موسسه های پژوهشی و مطالعاتی کشورهای غربی، اروپایی و منطقه را مشغول کرده است.


وی افزود: پیشرفتهای نظام اسلامی موجب هراس و وحشت دشمنان شده و انقلاب اسلامی بزرگترین دغدغه و نگرانی ابرقدرت ها و همچنین اذناب آنها است .


پورمحمدی گفت: اگر دشمنان اسلام مدعی هستند که جمهوری اسلامی تحولی را ایجاد نکرده و درحال از پا درآمدن، و همچنین ناتوان درحل مشکل هاست، این قدر وقت گذاشتن برای آن ارزش دارد؟


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا با لغو قرارداد برجام آبروی ملت و دولت خود را برد، خطاب به آنها اظهار داشت: در دنیا کسی شما را قبول ندارد، و حیثیتی نیز برایتان باقی نمانده است.


وزیر پیشین دادگستری همچنین تصریح کرد: اگر با امضای برجام معامله بدی را انجام دادید، هر چند که معامله بد باشد زیر آن نمی زند، بلکه می گوید اشتباه کردم.


وی گفت: حال که جلوی همه دنیا برجام را به ضرر خود دانستید و آن را پاره کردید چرا هر روز می گویید و به این کار افتخار می کنید.؟
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.


ترامپ هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.


دبیرکل روحانیت مبارز همچنین جمهوری اسلامی را کلمه طیبه و حوزه های علمیه را نیز موسس و آغازگر حرکت انقلاب اسلامی توصیف کرد و افرود: طبق آمار ارائه شده توسط غربی ها ، ایران در 30 سال گذشته سریع ترین کشور جهان به لحاظ رشد علمی بوده و با 17 درصد رشد علمی در سال رکورد سه درصدی غربی ها را شکسته است.


وی با اشاره به ظرفیت های کشور برای رسیدن به پیشرفت گفت: ایران در زمان حاضر از نظر علمی شانزدهمین کشور و به لحاظ اقتصادی هجدهمین کشور جهان به شمار می آید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها