کد خبر: 267418
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۲:۰۰
| |

در راستای احیای حقوق عامه صورت گرفت:

بازرسی از وسایل توزین و برخورد با متخلفین

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از بازرسی وسایل توزین خبر داد و گفت: در راستای احیای حقوق عامه و با هدف نظارت بیشتر بر بازار، دستورات بازرسی از وسایل توزین اعم از ترازو و وزنه‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی به اداره استاندارد و اصناف صادر گردید.

بازرسی از وسایل توزین و برخورد با متخلفین
کد خبر: 267418
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از بازرسی وسایل توزین خبر داد و گفت: در راستای احیای حقوق عامه و با هدف نظارت بیشتر بر بازار، دستورات بازرسی از وسایل توزین اعم از ترازو و وزنه‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی به اداره استاندارد و اصناف صادر گردید.

این مقام قضایی بیان کرد: مطابق ماده 14 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش مصوب 04/07/1375 کلیه اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد بایستی در فواصل زمانی معین مورد آزمایش و یا کالیبره کردن قرار گیرند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با این اقدام و پس از تائید، گواهی صحت عملکرد بر روی ترازو الصاق گردد که دستورات قضایی حمایتی و برخورد با متخلفین در این زمینه صادر و ابلاغ گردیده است که اداره کل استاندارد استان قم و اصناف در جهت اجرای دستورات قضایی، نظارت و همکاری‌های لازم را به عمل خواهند آورد.

سلطانی در پایان گفت: مطابق ماده 13 بازرسان و کارشناسان مجاز هستند به محل‌های تولید بسته بندی عرضه و فروش کالا یا خدمات مشمول استاند‌های اجباری وارد شده و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند و چنانچه افراد از ورود بازرسان جلوگیری به عمل آورند و یا از انجام نمونه برداری ممانعت کنند به حبس از 5 ماه تا یک سال و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها