امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

برخی کشورهای خارجی داخل کشور را مدیریت می‌کنند/ مشکوک هستیم که چه کسی در حال مدیریت بازار است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: مسئولان کشور می‌توانند سوخت را مدیریت کنند اما این کار را انجام نمی‌دهند. اگر افزایش قیمت بنزین مطرح شود یک بار دیگر قیمت اجناس بالا می‌رود. پس در افزایش قیمت بنزین باید چارچوب را مشخص کنند تا حق مردم رعایت شود.

برخی کشورهای خارجی داخل کشور را مدیریت می‌کنند/ مشکوک هستیم که چه کسی در حال مدیریت بازار است
کد خبر: 267473
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر خجسته نماینده همدان و عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم مدیریت سوخت کشور، گفت: باید مسئولان بنزین را در کشور مدیریت کنند تا یک عده با رانت سرمایه‌های ملی را غارت نکنند.

وی با بیان اینکه موافق بالا رفتن قیمت بنزین نیستم، ادامه داد: مسئولان کشور می توانند سوخت را مدیریت کنند اما این کار را انجام نمی دهند. اگر افزایش قیمت بنزین مطرح شود یک بار دیگر قیمت اجناس بالا می رود. پس در افزایش قیمت بنزین باید چارچوب را مشخص کنند تا حق مردم رعایت شود.

او ادامه داد: بالا رفتن قیمت بنزین به معنای بالا رفتن اجناس و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید برای کسانیکه بی رویه بنزین استفاده می کنند چارچوب گذاشت، تاکید کرد: باید مسئولان سوخت را مدیریت کنند و در این راستا جلوی قاچاق و استفاده بی رویه را بگیرند. مسئولان باید جلوی دزدی بنزین را بگیرند و مانع شوند که باندها و رانت ها سرمایه ملی را غارت کنند. از سوی دیگر باید برای کسانی که بی رویه از بنزین استفاده می کنند چارچوب بگذارند تا حق مردم تضییع نشود.

خجسته در خصوص اینکه آیا در مجلس عزمی برای افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟ گفت: مجلس به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست. اما عزم دولت برای بالا رفتن قیمت بنزین است.

او همچنین با انتقاد از افزایش قیمت گوشت، تاکید کرد: باید قیمت گوشت 100 هزار تومان باشد؟ این چه کنترل و تثبیت بازاری است؟ اوضاع را رها کرده ایم و دلال ها بازار را مدیریت می‌کنند. در حال حاضر کشورهایی مانند اسرائیل، عربستان، امارات و آمریکا داخل کشور را مدیریت می کنند. آنها سرمایه های ما مانند گوسفند مولد را از کشور می برند و با این شرایط در سال آینده قطعا با قحطی گوسفند و گوشت قرمز مواجه خواهیم شد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، ادامه داد: مسئولان ما یا خواب هستند یا خود را به خواب زده اند. اینکه می گوییم روزی 50 هزار گوسفند وارد کشور می کنیم افتخار نیست بلکه یک آسیب برای کشور است. مسئولین کشوری و وزارت جهاد کشاورزی بجای اعلام این مسئله کنترل کنند که روزی 200 تا 300 هزار گوسفند از کشور خارج نشود.

خجسته گفت: با قاچاق گوسفند مولد برای سال آینده با کمبود گوشت قرمز مواجه می شویم که قابل تحمل نیست. آقایان دچار خواب غفلت هستند. ما مشکوک هستیم که چه کسی در حال مدیریت بازار است و زمانیکه این مورد را می گوییم آقایان ناراحت می شوند.

او تاکید کرد: مسئله معیشت را نباید با تسویه حساب سیاسی و مسایل سیاسی گره بزنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: مدیریت اشتباه ما در کشور بحران های آینده را ایجاد می کند. برای مثال برای فروش نفت در زمان تحریم چرا باید سکوت کنیم؟ و چین و هند را دفع کنیم؟ ما این کشورها را جذب نکردیم. اما به سمت آمریکا و اروپا می رویم که آنها بهانه می آورند. چینی ها ناراحت هستند و مسئولان چینی گفتند که با ما برای کار در میادین گاز و نفت همکاری نمی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها