کد خبر: 267483
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۳:۵۸:۰۰
| |

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

عرضه برنج تایلندی درجه بندی شده برای تنظیم بازار/ مشکلی برای تنظیم بازار شب عید نداریم

یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تنظیم بازار شب عید اعلام کرد: ما در حوزه شکر، برنج و روغن مشکلی در تامین نداریم و ماهیانه 20 هزار تن برنج در قالب تنظیم بازار عرضه می‌کنیم که برنج تایلندی درجه یک با قیمت 5900 تومان و درجه دو با قیمت 4600 تومان به بازار عرضه کرده‌ایم.

عرضه برنج تایلندی درجه بندی شده برای تنظیم بازار/ مشکلی برای تنظیم بازار شب عید نداریم
کد خبر: 267483
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یزدان سیف در نشست خبری امروز یکشنبه 14 بهمن گفت: به رغم تمام بی‌مهری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی سرپا و پابرجا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه اگر کمک‌های مستشاری ایران در سوریه و عراق نبود ما شاهد یک داعش در منطقه بودیم، افزود: به یمن مقاومت مردم آ‌ن منطقه و کمک‌های ایران ثبات در خاورمیانه حاکم شده است.

سیف در رابطه با وضعیت کارخانه‌های آرد گفت: امروز مجهزترین کارخانه های آرد دنیا در کشور وجود دارد و ما باید از ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم ما امروز تکنولوژی نان را به دنیا صادر می‌کنیم و ماکارونی را که قبل از انقلاب و زمان جنگ قابلیت طبخ نداشت به جایگاهی رسانده‌ایم که امروز برندهای ما جزو برندهای مطرح دنیا و اروپا است.

وی افزود: صنعت ما یک صنعت رو به تعالی است سیلوسازی در سال 57 ، 770 هزار تن ظرفیت داشت اما امروز ظرفیت استاندارد سیلوهای نگهداری بلندمدت ما 17 میلیون تن و کوتاه مدت چهار میلیون تن است.

سیف با اشاره به بهبود شرایط روستاییان اذعان داشت: سهم سبد خوراکی روستاییان از محصولات خود 53 درصد در سال 57 بود، امروز به 37 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در رابطه با تولید شکر خاطرنشان کرد: در حوزه تولید شکر برخی آن را تهدید برای آب می‌دانند اما ما کشاورزان را به بهره‌وری ترغیب کرده‌ایم و از 24 تن در هکتار به 47 تن در هکتار رسیده‌ایم که به معنی صرفه‌جویی در آب، خاک و عامل تولید است.

وی افزود: نیشکر تنها برای تولید شکر استفاده نمی‌شود و ما مواد اولیه ام دی اف و مواد اولیه خمیر مایه صنعتی را از آن تهیه می‌کنیم همچنین چغندر ما تولیدکننده علوفه کشور است. کشاورزی ما پایدار شده و برای حفظ و ارتقای آن باید صنایع پشتیبان را تقویت کنیم. کشورمان در حوزه باغبانی و زراعی هم در رتبه خوبی هستیم.

سیف در رابطه با استاندارد گندم‌ها تصریح کرد: گندم‌های ما به لحاظ استاندارد 104، جزو مصارف انسانی تلقی می‌شوند و پروتئین آنها بالاتر از 9.5 است. در مجموع گندم کشور ما کیفیت متوسط دارد و قابلیت تولید آرد استاندارد را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تنظیم بازار شب عید عنوان کرد: ما در حوزه شکر، برنج و روغن مشکلی در تامین نداریم و ماهیانه 20 هزار تن برنج در قالب تنظیم بازار عرضه می‌کنیم که برنج تایلندی درجه یک با قیمت 5900 تومان و درجه دو با قیمت 4600 تومان به بازار عرضه کرده‌ایم.

وی افزود: برنج تا پایان ماه رمضان توزیع خواهد شد و حداقل ماهی 20 هزار تن در فروشگاه‌های تنظیم بازار خواهیم داشت. میزان توزیع روغن نباتی هم 17 درصد افزایش داشته است و ما ماهیانه 25 هزار تن روغن‌خام در اختیار کارخانجات قرار می‌دهیم.

سیف در ادامه تصریح کرد: ماهانه 10 هزار تن شکر در اختیار کارگروه‌های استانی قرار می‌دهیم که تنشی در این بازار وجود نداشته باشد اما بارندگی‌های خوزستان باعث شد برداشت نیشکر کمی به تعویق بیفتد امسال 650 هزار تن شکر نیشکری، 600 هزار تن شکر چغندری و 500 هزار تن شکر انباری خواهیم داشت ما بیشتر نگران ارزان شدن شکر و ضرر به تولیدکنندگان هستیم.

وی در رابطه با عرضه گندم در بورس کالا گفت: در حال حاضر به استناد مصوبه هیئت وزیران عرضه گندم را در سامانه‌های آرد یارانه‌ای و خبازی انجام می‌دهیم که باعث گردش نقدینگی و حذف واسطه‌ها شده است. قیمت تضمینی و جایگزینی آن با خرید تضمیمی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که زیرساخت‌های آن در حال آماده شدن است. طبق پیش بینی ما برای سال زراعی آینده بیش از 11.5 میلیون تن گندم توسط ما خریداری خواهد شد که به نقدینگی بالایی برای تبدیل شدن به قیمت تضمینی نیاز دارد که در صورت مرتفع شدن این مشکل ارجایی خواهد شد.

سیف با اشاره به طرح نوسازی و بهسازی نانوایی‌ها گفت: ما طرح بهسازی و نوسازی نانوایی‌ها را با اعتبارات اختصاص یافته بانک سپه در دستور کار داریم که در حال انجام است ما مشکل استانداردسازی ماشین آلات صنعتی را نداریم و امروز در دانشگاه رشته تهیه نان داریم که به نانوایان به صورت کاملا فنی پخت نان آموزش داده می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها