افتتاح دوره آموزش امداد و کمک های اولیه به سربازان وظیفه

دوره های آموزش امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات با حضور مسئولان ستاد کل نیروی مسلح و جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

افتتاح دوره آموزش امداد و کمک های اولیه به سربازان وظیفه
کد خبر: 267507
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۴:۵۲:۰۴

اعتمادآنلاین| سردار مهدی فرحی روز یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: سالانه 400 هزار سرباز گواهینامه خدمت سربازی می گیرند که 45 درصد از این عزیزان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و چشم انداز ما این است که این میزان، به 50 درصد در آینده نزدیک برسد.


فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: یکی از راهکارهای ارتقای بهره وری از ثروت و سرمایه عظیم نیروی انسانی، مهارت آموزی سربازان است.


وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح مهارت ها، هم در دوران خدمت و هم پس از آن کارایی دارد، اضافه کرد: اگر تمام سربازانی که از خدمت ترخیص می شوند علاوه بر گواهینامه پایان خدمت سربازی، دارای گواهینامه مهارت آموزی هم باشند، سالانه 400 هزار نفر وارد جامعه می شوند که دارای مهارت های آموزشی و تجربه فعالیت در حوزه های تخصصی هستند.


سردار فرحی افزود: به این منظور، مهارت آموزی سربازان در دو سطح پیش از خدمت و بدو خدمت، در دستور کار قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح قرار گرفت که سربازان مهارت های پیش از خدمت خود را در سامانه سربازماهر اعلام می کنند و بر اساس مهارت های اعلام شده، در دوران سربازی امتیازهایی خواهند داشت.


وی اظهار داشت: کسب این مهارت ها، کمک می کند که سربازان علاوه بر مهارت های نظری، دارای مهارت های عملی پیش از ورود به خدمت سربازی نیز باشند. بنابراین، ورودی سربازان ما غنی خواهد بود. گام بعدی، آموزش مهارت ها به سربازان وظیفه در دوران خدمت و آموزش بدو خدمت است که این مهارت ها قبل از توزیع سربازان در یگان ها، در دوره دو ماهه آموزشی سربازان و در 50 پادگان آموزشی نیروهای مسلح در سطح کشور ارائه خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه یکی از مناسب ترین دوره های مهارت آموزی در دوره دو ماهه آموزشی سربازان، کسب مهارت های امداد و نجات است، افزود: ارائه این مهارت ها با هدایت رئیس جمعیت هلال احمر و انعقاد تفاهم نامه با هلال احمر انجام و مقرر شده سالانه 400 تا 500 هزار سرباز وظیفه مهارت های لازم در امداد و کمک های اولیه را کسب کنند.


فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، گواهینامه امداد و کمک های اولیه هلال احمر را یک گواهینامه بین المللی آموزشی در این زمینه عنوان و از رئیس و دیگر مسئولان جمعیت هلال احمر برای مشارکت در ارتقای سطح مهارت های سربازان وظیفه، تقدیر و تشکر کرد.


احمد سلطانی، سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر هم در نشستی با حضور مدعوین ارشد این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه، به محدودیت های آموزش به سربازان از جمله حجم مطالب آموزشی و فرصت کوتاه دوره آموزشی سربازان، اشاره و خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت آموزش امداد و کمک های اولیه به سربازان، دوره 8 ساعته مقرر، به 30 ساعت افزایش یافت.


وی با تاکید بر اینکه کسب مهارت آمادگی در برابر سوانح، نیاز هر فرد در جامعه و همچنین ظرفیت سازی برای مدیریت بحران در کشور به حساب می آید، اظهار داشت: پیشگیری و کاهش مخاطرات، بالطبع تاب آوری و توانمند سازی افراد جامعه را در پی دارد و کمک می کند در حوادث و بحران ها افراد آموزش دیده، کمتر آسیب ببینند و این توان را داشته باشند تا زمان رسیدن امدادگران، خود، خانواده و اطرافیانشان را نجات دهند.


سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به اینکه هلال احمر برای آموزش های پس از خدمت سربازان هم سرمایه گذاری می کند، ابراز امیدواری کرد که ارتباط سربازان با جمعیت برای دریافت آموزش های تکمیلی امداد و نجات، در دوران پس از سربازی نیز حفظ شود.


وی با بیان اینکه تجربه نشان می دهد که سربازان و نیروهای مسلح اولین گروههایی هستند که در صحنه حوادث و سوانح حاضر می شوند از این رو آموزش این گروه از اولویت خاصی برخوردار است، اعلام کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا به خانواده کادر نیروهای مسلح در کنار کارکنان وظیفه در شهرک های مسکونی نیز آموزش امداد و کمک های اولیه را ارائه دهد.


در این مراسم به سه نفر از سربازان شرکت کننده در نخستین دوره آموزش امداد و کمک های اولیه سربازان وظیفه که حائز عنوان نمونه شدند، لوح تقدیر اهدا شد.


در آیین افتتاح دوره های آموزش امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، سردار سرتیپ مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت ‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح و احمد سلطانی، سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دو مجموعه در مرکز آموزشی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها