عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

اینستکس آزمون استقلال اروپا از آمریکا است

محمد کاظمی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تحلیل ساز و کار تعیین شده سه کشور اروپایی برای همکاری اقتصادی با ایران، عنوان کرد: امروز اروپا پیش قدم شده است و این اقدام اروپا را مانند برخی عوامل داخلی بی‌فایده نبینیم چرا که اینستکس استقلال اروپا را از آمریکا مورد آزمون قرار می‌دهد.

اینستکس آزمون استقلال اروپا از آمریکا است
کد خبر: 267588
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۰۶:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی با تحلیل ساز و کار تعیین شده اروپایی (اینستکس) برای همکاری اقتصادی با ایران گفت: این ساز و کار موضوع خوبی است، همین که اروپا می‌خواهد برای استقلال خود قدم بردارد و در مسائل سیاسی و اقتصادی و در بحث برجام خود را از آمریکا جدا کند موضوع بسیار خوبی است، جزئیات این سازو کار هنوز بیان نشده است، ولی امیدواریم این موضوع یک ساز و کار رها کننده از مشکلات باشد و به گونه‌ای باشد که از تعاملات مالی بین شرکت‌های داخلی و خارجی حمایت کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد این موضوع که سه کشور قدرتمند اروپایی در این خصوص پیش قدم شدند بابی باشد تا اروپا بتواند استقلال خود را از آمریکا ثابت کند، این موضوع بیشتر استقلال اروپا را از آمریکا مورد آزمون قرار می‌دهد و می‌تواند برای اروپا مفید است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا نسبت به این ساز و کار بیان کرد: به نظر من این تهدیدها تهدیدهای پوشالی است و اروپا باید محکم پای این موضوع بایستد و این ساز و کار را عملی کند، آن‌ها باید برای اقتدار خودشان در این خصوص قدم بردارند، من فکر می‌کنم این قدرت پوشالی آمریکا در دنیای امروز شکسته شده است، خود ترامپ هم امروز درگیر مسائل داخلی کشور خود است، آن‌ها در مسائل اقتصادی با روسیه و چین درگیر هستند، دیگر این نیست که هرچه آمریکا اراده کند عملی شود.

کاظمی تصریح کرد: ما باید در این خصوص یک وحدت همدلی بین خودمان داشته باشیم، امروز اروپا پیش قدم شده است. ما باید سعی کنیم از این موقعیت استفاده کنیم و این قدم اروپا را مانند برخی عوامل داخلی بی فایده نبینیم و وزارت خارجه، عوامل داخلی و تصمیم گیرانی که در حوزه امنیت ملی کشور در این خصوص تصمیمی گرفتند را سرکوب نکنیم، بیشتر مشکل ما داخلی است، برجام امتیازات و کمک‌های زیادی برای ما داشته است و با خروج آمریکا حداقل ندای مظلومیت ما را به گوش جهانیان رساند، هر روز حتی برخی همکاران ما این موضوع را زیر سوال می‌برند، وزیر امور خارجه هم اخیراً اشاره کرد که از فشارهای داخلی به سطوح آمدم.

وی در پایان تاکید کرد: امروز زمان همدلی با دستگاه وزارت امور خارجه است تا بتوانیم از این گردنه صعب‌العبور هم به سلامت گذر کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها