کد خبر: 267792
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

عفو 50 هزار زندانی یک گام مثبت است/ امیدواریم زندانیان سیاسی هم عفو شوند/ عفو عمومی پیام مهم و نویدبخشی را به جامعه ما می‌رساند/ هرچیزی که مردم را خوشحال کند به نفع نظام خواهد بود

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، گفت:اینکه برخی از افراد به خاطر حق‌الناس در زندان باشند یک اتفاق طبیعی و معمولی است که در سایر کشورهای جهان نیز رخ می‌دهد اما اینکه برخی به خاطر فکر و عقیده در زندان هستند، قابل قبول نیست. بهتر آن است که آن‌ها آزاد و در کنار خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خودشان باشند و از فضای آزاد برای بیان عقاید خودشان استفاده کنند.

عفو 50 هزار زندانی یک گام مثبت است/ امیدواریم زندانیان سیاسی هم عفو شوند/  عفو عمومی پیام مهم و نویدبخشی را به جامعه ما می‌رساند/ هرچیزی که مردم را خوشحال کند به نفع نظام خواهد بود
کد خبر: 267792
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال جلالی‌زاده نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی با اشاره به عفو گسترده 50 هزار نفر از زندانیان به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در گفت‌‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، گفت: من فکر می‌کنم که با توجه به اینکه چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، مسوولان مژده یک خبر و اتفاق خوب را دادند که عفو عمومی رهبری جزو این اخبار بود. از آنجایی که مردم برای آزادی انقلاب کردند تا خبری از زندان و حبس و حصر و گرفتاری‌های مشابه نباشد، تصمیم به این عفو گرفته شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اینکه برخی از افراد به خاطر حق‌الناس در زندان باشند یک اتفاق طبیعی و معمولی است که در سایر کشورهای جهان نیز رخ می‌دهد اما اینکه برخی به خاطر فکر و عقیده در زندان هستند، قابل قبول نیست. بهتر آن است که آن‌ها آزاد و در کنار خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خودشان باشند و از فضای آزاد برای بیان عقاید خودشان استفاده کنند.

به گفته او، اگر این عفو و آزادی‌ها شامل زندانیان عقیدتی و سیاسی هم بشود، طبعا تحول مثبتی و مهمی در کشور خواهد بود و یک بشارت و مژده برای ملت ایران داشته و در همبستگی ملی و مبارزه با بیگانگان و خارجی‌ تاثیرگذار است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق می‌تواند چشم‌اندازی برای سال آینده داشته باشد، به توضیح‌داد: هر گامی که حکومت برای رفاه، امنیت و رضایت مردم بردارد، قدم مثبت و مفیدی است و می‌تواند موجب شادی و خوشحالی مردم بشود و مردم امیدشان به حکومت بیشتر شده و فاصله بین مردم و حکومت کم شود.

جلالی‌زاده افزود: هرچیزی که مردم را خوشحال کند و مردم را از گرفتاری نجات بدهد، به نفع نظام خواهد بود. مردم اگر احساس کنند که نظام با آنهاست و نه آنکه وسیله گرفتاری و سختی و بگیر و ببندها باشد، قطعا در مناسبات سخت و مشکل مردم جبران خواهند کرد و این همراهی را نشان خواهند داد. من فکر می کنم که این عفو عمومی اقدام مثبتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه 50 هزار خانواده را خوشحال کنیم، قطعا می‌تواند یک وعده خوبی به ویژه در سالگرد پیروزی انقلاب -دورانی که مردم شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» دادند- مهم است. این گام مثبتی است و یک پیام مهم و نویدبخش را به جامعه ما می‌رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها