کشف یک جسد در جت مفقود شده امیلیانو سالا

در جت مفقود شده امیلیانو سالا، بازیکن کاردیف‌سیتی یک جسد یافت شد.

کشف یک جسد در جت مفقود شده امیلیانو سالا
کد خبر: 267858
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۵:۴۳:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ در حدود دو هفته پیش بود که جت شخصی حامل امیلیانو سالا آرژانتینی، خرید جدید تیم فوتبال کاردیف‌سیتی روی جزایر مانش از روی نقشه‌های ماهواره‌ای ناپدید شد و از آن تاریخ جستجوها برای یافتن وی ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام لاشه هواپیمای موردنظر در کف کانال مانش زیر آبا یافت شد. این بازیکن 28 ساله که چند روز پیش از این حادثه در ازای 15 میلیون پوند از نانت به این تیم انگلیسی پیوسته بود، در راه برگشت به کاردیف بود تا رسماً تمریناتش را با این تیم انگلیسی آغاز کند.

اکنون تصویری که اداره تحقیقات حوادث هوایی از طریق ربات‌های ویژه از لاشه این هواپیمای کوچک گرفته است، یک جسد دست نخورده در آن را نشان می‌دهد، هرچند هنوز مشخص نیست این جسد متعلق به این فوتبالیست آرژانتینی است یا خلبان این جت شخصی. جستجوها برای یافتن سالا در ابتدا متوقف شده بود، اما در ادامه با جمع‌آوری کمک‌ مالی ستاره‌های جهان فوتبال از جمله لیونل مسی و خانواده سالا که به 325 هزار پوند رسید، این جستجوها از سر گرفته شده تا سرانجام به نتیجه رسید.

پیدا کردن لاشه این جت در بستر دریا نیز توسط یک قایق مجهز به فناوی سولار - سیستمی برای تشخیص اشیاء زیر آب با انتشار پالس‌های صوتی و شناسایی از طریق بازتاب امواج از شی مدنظر - صورت گرفته است. پس از دریافت امواج از زیرآب یک زیردریایی کنترل شده به عمق آب فرستاده شد و در نهایت با دوربینی که روی آن نصب بود، هویت این جت رسماً تأیید شد.

هواپیمای مهاجم کاردیف

هواپیمای مهاجم کاردیف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها