کد خبر: 267872
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۶:۰۶:۰۰
| |

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس:

ظریف بر عدم پذیرش ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون اینستکس را گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام دانست و تاکید کرد که ارتباط اینستکس با FATF را نمی‌پذیریم.

ظریف بر عدم پذیرش ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد
کد خبر: 267872
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۶:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای ظریف وزیر خارجه و معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و مسئولان بانک مرکزی برای بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوع کانال مبادلات تجاری موسوم اینستکس برگزار شد. در این جلسه وزیر خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه ساز و کار مذکور میان ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام ارائه و تاکید کرد که این ساز و کار گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین در این جلسه وزیر خارجه ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این ساز و کار نمی‌تواند مشروط باشد. تاثیر این ساز و کار در جلوگیری از امنیتی سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این ساز و کار به غذا و دارو، ضرورت ایجاد ساز و کار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها