کد خبر: 267924
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۰۷:۴۲:۰۰
| |

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

دولت افزایش قیمت حامل‌ها را عملی نمی‌کند

پرویز جاوید عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه تصور نمی‌کنم دولت قیمت حامل‌های انرژی را در سال 98 افزایش دهد، گفت: دولت به همان درآمدهای سال 97 اکتفا می‌کند و وارد بازی افزایش قیمت نمی‌شود؛ چراکه نمی‌خواهد در سال آینده تورم و گرانی بیشتر شود نتیجتا دولت افزایش قیمت حامل‌ها را عملی نخواهد کرد.

دولت افزایش قیمت حامل‌ها را عملی نمی‌کند
کد خبر: 267924
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۰۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز جاوید نگران تبعات افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. هرچند معتقد است که دولت در سال منتهی به انتخابات دست به چنین ریسکی نمی‌زند. او در عین حال تاکید دارد که مجلس سرانجام اختیار هزینه‌کرد درآمدها را به دولت می‌‌‌دهد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران در تشریح نظر خود ابتدا به محل‌‌هایی که دولت می‌تواند درآمدهای خود را در آن هزینه کند اشاره می‌کند: دولت می‌تواند درآمدهای خود را در تولید به جریان بندازد یا اینکه صرف بهبود شرایط معیشتی حقوق و مزدبگیران و بازنشستگان کند؛ چراکه به هر حال 98 سال سختی است.

وی افزود: البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که مجلس سرانجام اختیار هزینه درامدها را به دولت می‌‌‌دهد و این یعنی اینکه دولت شمشیری بالای سر خود ندارد تا مثلا این درآمدها را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یا هرچیز دیگر هزینه کند. تا به حال همه چیز در حد حرف بوده است.


عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه تصور نمی‌کنم دولت قیمت حامل‌های انرژی را در سال 98 افزایش دهد، گفت: دولت به همان درآمدهای سال 97 اکتفا می‌کند و وارد بازی افزایش قیمت نمی‌شود؛ چراکه نمی‌خواهد در سال آیند تورم و گرانی بیشتر شود.

جاوید افزود: در ضمن با تورمی که ایجاد می‌شود تمام درآمد دولت چه 48 هزار میلیارد تومان و چه 44 هزار میلیارد تومان و چه هر عددی دیگر، آب می‌شود. در ضمن همین حالا صداهایی از مجلس در مخالف با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی شنیده می‌شود.

وی در پایان گفت: دولت برای سال آینده برنامه‌ای ندارد. همین حالا در حال تصمیم‌گیری برای هزینه کردن بودجه عمرانی کشور در بخش هزینه‌های جاری است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها