عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران:

پرونده نگین خودرو بیش از 3 هزار شاکی دارد/ مردم مشکلات توزیع گوشت را به دادستانی گزارش کنند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران ددرباره آخرین وضعیت پرونده نگین خودرو گفت: این پرونده 3519 شاکی و رد مال سنگینی دارد.

پرونده نگین خودرو بیش از 3 هزار شاکی دارد/ مردم مشکلات توزیع گوشت را به دادستانی گزارش کنند
کد خبر: 267961
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در برنامه رادیویی پارکشهر در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده نگین خودور بیان کرد: دو نفر از متهمان در بازداشت هستند، 3519 شاکی دارد و رد مال سنگینی در این پرونده هست.

وی افزود: مهمترین مشکل پرونده کمبود مال برای توقیف است که البته این موضوع در همه پرونده‌های بزرگ مالی وجود دارد چراکه تعداد شکات زیاد و اموال شناسایی شده تکافوی بدهی ها را نمی‌دهد.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی در رابطه با اینکه وزارت صمت اعلام کرده خودروسازان داخلی حق پیش فروش ندارند با توجه به اینکه پیش فروش ها آغاز شده آیا منعی از سوی دادستانی اعلام شده است؟ گفت: در این رابطه از سوی دادستانی منعی گذاشته نشده ولی با توجه به تجربه تلخ پیش فروش ها تاکید کردیم پیش فروش ها بر اساس توان و امکانات باشد.

دادستان تهران بیان داشت: دادستانی اساسا مسئول گرانفروشی در کشور نیست بلکه ورود کرده تا از حقوق مردم و مصرف کننده حمایت کند و مدعی العموم احساس کرد این کار از موارد حقوق عامه است، لذا ورود ما به گرانفروشی از باب وظیفه دادستانی در صیانت از حقوق مردم و مصرف کنندگان است و به دستگاه های دولتی گفته ایم از این فرصت تاریخی استفاده کنند.

وی گفت: ما در کف خیابان به کمک دولت آمده ایم و بیش از ده تیم دادستانی با کمک دستگاه های متولی وارد فروشگاه های بزرگ شده و اعلام گردیده که عدم عرضه کالایی که دولت اعلام کرده احتکار است و اگر کلان باشد حتما جرم است و دادستانی ورود می کند.

دادستان تهران تصریح کرد: مردم اگر با مشکلی در رابطه با توزیع گوشت مواجه هستند، به دادستانی گزارش کنند.

جعفری دولت آبادی گفت: ورود دادستانی دو بخش حمایتی و مقابله است و در بخش مقابله علی الراس عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای شرکت هایی که ارز سنگین دریافت کرده اند پرونده تشکیل شده و تاکید کرده ایم دستگاه هایی که ارز را پرداخت می‌کنند باید نظارت داشته باشند و قرار نیست دادستانی جای دستگاه های دولتی بنشیند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها