دادگاه درخواست واخواهی جوانفکر را رد کرد/ تایید حکم 5 سال و یک ماه حبس

شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران درخواست واخواهی علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم را رد و محکومیت او به 5 سال و یک ماه حبس را تایید کرد.

دادگاه درخواست واخواهی جوانفکر را رد کرد/ تایید حکم 5 سال و یک ماه حبس
کد خبر: 267972
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۰۹:۲۱:۴۵

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر جوانفکر در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی غضنفرآبادی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به صورت غیابی محاکمه و به پنج سال و یک ماه حبس محکوم شده بود.


بعد از صدور این رأی، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم نسبت به رأی صادره درخواست واخواهی کرد که 21 آبان برای رسیدگی به درخواست جوانفکر تعیین شد اما او به دلیل آنچه «اعتراض به نحوه عملکرد دادگاه اعلام شد» در جلسه حضور نیافت.


بر اساس این گزارش، نهایتاً شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از بررسی پرونده جوانفکر، درخواست واخواهی او را رد و محکومیت وی به 5 سال و یک ماه حبس را تایید کرد؛ البته این حکم قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.


جوانفکر در حال حاضر یک پرونده دیگر با شکایت دادستانی و به اتهام نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی دارد که کیفرخواست آن صادر و برای رسیدگی به شعبه 1059 دادگاه کیفری دو استان تهران ارسال شده است.


او پیشتر هم در شعبه 1060 دادگاه کارکنان دولت به اتهام «توهین به مقامات قضایی و نشر اکاذیب» به صورت غیابی محاکمه و به دوسال و نیم حبس و 40 میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از حضور در فضای مجازی محکوم شد که در ارتباط با این پرونده نیز درخواست واخواهی کرد اما درخواست او پس از رسیدگی دادگاه رد شد.


چندی پیش نیز محکومیت جوانفکر به 91 روز حبس در ماجرای روزنامه ایران به اتهام تمرد از دستور مقامات قضایی تایید و قطعی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها