کد خبر: 268004
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

حاشیه‌نگاری اعتمادآنلاین از جلسه علنی شورای شهر تهران

یک ساعت تاخیر اعضای شورا و حضور میرلوحی در دادگاه

اعضای شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی به بررسی اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران پرداختند. خروج محمود میرلوحی برای حضور در جلسه دادگاهی و همین طور تاخیر یک ساعته اعضا در ابتدای جلسه از مهمترین حاشیه امروز جلسه علنی شورای شهر بود.

یک ساعت تاخیر اعضای شورا و حضور میرلوحی در دادگاه
کد خبر: 268004
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اعضای شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی به بررسی اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران پرداختند. خروج محمود میرلوحی برای حضور در جلسه دادگاه و همین طور تاخیر یک ساعته اعضا در ابتدای جلسه از مهم‌ترین حاشیه امروز جلسه علنی شورای شهر بود.

جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که بنا بود طبق رای‌گیری روز یکشنبه و با توجه به تعطیلات هفته آینده، اعضای شورای جلسه امروز را از ساعت 8 صبح آغاز کنند که به دلیل تاخیر اعضا و به حدنصاب نرسیدن تعداد حاضرین در جلسه، این جلسه با تاخیر یک ساعته برگزار شد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به غیبت اعضای شورای شهر خطاب به خبرنگاران اعلام کرد برخی از اعضا تصور کردند که جلسه امروز مانند روال گذشته ساعت 9 آغاز می‌شود و به همین دلیل ساعت 8 در صحن علنی شورای شهر نبودند.

برگزاری دادگاه محمودمیرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز از دیگر حواشی امروز جلسه شورای شهر تهران بود. میرلوحی بعد از گذشت یک ساعت از جلسه علنی شورا برای حضور در جلسه دادگاه، صحن شورا را ترک کرد. در این میان نیز علی اعطا و آرش میلانی او را همراهی کردند.

درخواست احمد مسجدجامعی برای خروج از صحن علنی شورای شهر یکی دیگر از حواشی جلسه امروز بود. محسن هاشمی که ریاست جلسه را عهده‌دار بود با توجه به آنکه تعداد حاضرین در این جلسه 15 نفر بود از خروج مسجد جامعی ممانعت کرد.

در ساعت پایانی جلسه علنی شورای شهر محمود میرلوحی به صحن شورای شهر بازگشت که این اتفاق با واکنش اعضا همراه بود. در این میان نیز احمد مسجدجامعی با توجه به بازگشت سه عضو شورای شهر به صحن علنی، جلسه را ترک کرد.

البته شنیده‌ها درباره دادگاه محمود میرلوحی حکایت از آن دارد که او به زمان برگزاری دادگاه نرسیده است و دادگاه او به زمان دیگری موکول شد.

همچنین در جریان بررسی اساسنامه نمونه سازمان های وابسته به شهرداری تهران و در ماده تعیین وظایف و اختیارات هیات مدیره‌ها، اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که نمایندگانی در هیات مدیره‌ها برای بررسی و نظارت بر شرکت‌ها و موسسات حضور داشته باشند که این پیشنهاد با واکنش نمایندگان شهرداری مواجه شد.

محسن هاشمی در دقایقی که برخی از اعضای شورای شهر اعلام کردند وقت جلسه علنی به اتمام رسیده است، اعلام کرد: از آنجایی که اعضای شورای شهر یک ساعت دیرتر به صحن آمدند ، جلسه علنی حداقل تا یک ساعت دیگر باید تمدید شود.

این پیشنهاد محسن هاشمی نیز با موافقت 10 نفر اعضای شورای شهر از جمع 15 نفره حاضر در جلسه علنی به تصویب رسید.

در ادامه جلسه و در زمانی که زمان جلسه علنی رو به اتمام بود، محسن هاشمی پبسنهاد داد تا مجددا وقت جلسه به مدت 30 دقیقه مجددا تمدید شود. البته این پیشنهاد با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد تا در نهایت پیشنهاد تمدید 5 دقیقه‌ای از جانب هیات رییسه مطرح شود و این پیشنهاد با موافقت 8 نفر از اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

بعد از اتمام جلسه علنی شورای شهر، خبرنگاران به سراغ محمود میرلوحی رفتند تا از جزییات جلسه دادگاه اوآگاه شوند که میرلوحی در پاسخ به سوالات آنان اعلام کرد: «فعلا در این خصوص صحبت نمی‌کنم».

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مواضع شورای شهر نسبت به دادگاه محمود میرلوحی و شکایت از این عضو شورای شهر، گفت: تا زمانی که اطلاعی از موضوعی نداشته باشم درباره آن حرفی نمی‌زنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها